Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 969 ggr
Linneaaaa
2018-04-09 13:38

Kanin tappar vikt och vägrar att äta

Hej!

Min ena dvärgvädurs kanin bröt sin klo för ca. 3 veckor sedan. Då fick vi operera henne men allt gick bra. Då vägde hon 1866g och när vi vaccinerade henne i slutet av januari vägde hon typ 1930 ish, så hon hade redan gått ner lite…

Men ca en vecka efter operationen vägde jag henne igen för jag tyckte att hon var lite tunn och då vägde hon 1801g så hon har gått ner 65 gram på en vecka, vilket gjorde mig lite orolig, men jag och mina föräldrar sa att hon hade ju opererats och att det var en liten chock för henne, så vi tänkte inte så mycket mer på det.

Men nu i helgen så vägrade hon äta pellets, gräs, pinne och grönsaker. Hon åt endast liiiiiiiiite hö så vi gav henne Critical Care då hon visar samma symptom när hon har ont i magen. Men nu väger hon 1680 gram, vilket gör mig väldigt orolig.

Vad tror ni kan vara fel med henne? Hon kom igång och började äta lite pellets igårkväll och hon åt även lite morot och hon bajsar och kissar, men hon är fortfarande inte som hon brukar.

Annons:
Jennavalli
2018-04-09 15:03
#1

Jag tycker du ska ringa och rådfråga en Vetriner eller åker du in för kaniner är väldigt känsliga djur och måste äta och det hela tiden för deras mage det kan till och med sorligt nog leda till död :(

Agnes.stoltzz
2018-04-09 19:33
#2

Ringt veterinär? Gör det fort annars! Kanniners magar är otroligt känsliga och om hon inte äter och inte heller beter sig som vanligt är det dags att åka in till veterinären. Håller tummarna att hon snart återgår till sitt vanliga jah ❤

Linneaaaa
2018-04-16 11:57
#3

Hon har gått upp i vikt igen, så nu väger hon 1,8 och är pigg och glad igen. Vet inte vad som var fel med henne, men vi tror att hon var lite deprimerad efter det som hände med hennes klo. Tack för svaren! :)

Upp till toppen
Annons: