Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 899 ggr
hund_katt
2018-03-31 13:24

magrar av??

Jag hade två kaninungar förra sommaren, båda två magrade av efter ca 1-2 månader, alltså var de ca 3-4 månader gamla. Tyvärr gick ingen av dom att rädda.
Jag skaffade en till i slutet på januari, och nu börjar samma sak hända!? Jag förstår inte! Jag fyller på hö två gånger om dagen, byter vatten regelbundet, hon får pellets… nästan lite för mycket pellets kanske då jag varit så rädd för att samma sak skulle hända henne så kände jag att nu vill jag hellre ha en lite för tjock kanin än en som magrar av och dör! Annars vad gäller hundarna exempelvis har jag hellre lite tunnare än överviktig.

Våran veterinär här där jag bor har haft dålig kritik på både smådjur och hundar/katter, men jag ska försöka med en annan veterinär här… 

Men jag blir så frustrerad! vad kan det vara?! vi har en lite äldre kanin som detta aldrig hände för, och han är pigg och glad. Det är även den magra, hon är väldigt pigg och glad och framåt. De förra var de med.

De förra avmaskade jag också, men det hjälpte inte och sen gick det så fort att de avled innan vi hann åka till vet. vi hade en tid bokad två dagar efter de avled…😭

jag har ju inget annat val än att vänta till efter påsk nu i alla fall innan jag kan ringa veterinär.. som jag tänker göra så fort jag kan. men är det någon som kan ha en aning om vad som händer??

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
tiger tok
2018-03-31 14:43
#1

Koccidios?

hund_katt
2018-04-01 10:42
#2

Kan dom få det fast hon är inne? Isåfall om katterna dragit med sig? Fast de har ingen direkt kontakt med kaninerna. Hon har ingen diarré, men det kanske de inte behöver ha? Kanske ska köpa kolla masken, för det mest troliga är ju mask eller någon annan parasit.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: