Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1580 ggr
Jennifer-157
2018-03-29 16:45

Bilder på hagar & burar

Visa gärna era uteburar och hagar. Jag behöver inspiration till min nästa kanin :D

Annons:
Jennifer-157
2018-03-29 18:48
#1

Är det ingen som har en utehage och en utebur?

Emme1980
2018-05-21 21:30
#2

Håller på att bygga! Bild kommer när det är klart :-)

Nattis & Pepsi
2018-05-21 21:33
#3

Bild kanske kommer imorgon är inte helt klar med min "hage" 😂

V:s79
2018-05-22 02:08
#4

Håller på skissa upp två utegårdar med hus och sandmrk och lite skog som ska bli 4*5 vardera som ska byggas i sommar sen nästa sommar blir det två till. Håller även på med mindre rasthagar som gräshagar. Men dom blir inte så stora tyvärr då dom ska gå flytta runt och dessutom bara rovdjurssäkra pga mycket rovdjur och vi bor i skogen, har skog på alla 4 sidor av tomten utom infarten då. Stryker många olika rovdjur runt gården och även rovfåglar. Kan bifoga bild på buren jag snart är klar med som är en gräsbur som dom bara får vara i under uppsikt. Sedan blir det några rejälare gräsburar utöver kaningårdarna. Lägger upp skiss på kaningårdarna när skissen är klar. Meningen med gården är att dom ska få ha naturligmiljö och med stenar, stubbar några träd och grävmöjligheter. Ska gräva ner nätet i mitten och en meter ut stängslet där nätet endast kommer att vara nergrävt 10 cm annars 50 cm djup.

Emme1980
2018-12-04 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bättre sent än aldrig. Här är vår Hage med kaninhus inuti. Hagen är 4,2X2,5 m stor,

Emme1980
2018-12-04 19:11
#6

Vi har svetsat "gnagarnät" i väggarna och i taket har vi ett sånt där grönt mer grovmaskigt stängselnät som brukar vara till förskole-staket, som skydd mot rovfåglar. Köpt på Jula. Har man för tättmaskigt nät som tak så lägger det sig snö ovanpå på vintern och taket kan rasa in av tyngden. I ena änden, till höger har vi plasttak och där under står nu mera en svart förvaringslåda (sån som är för dynor till utemöbler) där vi har hö, bottenmaterial, mat mm.

Annons:
tixEntry
2018-12-04 21:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#7

Så här såg Simbas "bur" ut när den var nyinredd. Möblerades om ett par gånger, och blev ju lite stökigare efterhand… ^^'

På dagarna var han i en enkel rund Hage av 15 kompostgaller med lite stubbar och andra hinder/hus/leksaker, och ett lågt utomhusbord som regnskydd.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Maleficum
2018-12-05 18:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här hemma är han helt frigående inomhus (han föredrar att vara i vardagsrummet men är ibland i en del av hallen, köket och sovrummet. Han är aldrig i extrarummet eller badrummet även om han har tillgång till det). Är jag hemma är altandörren öppen så han har fri tillgång att hoppa ut på altanen och tomten som han vill. Då han är blind så har han ingen "berikning" ute då risken är att han springer in i saker om han blir rädd.

Ett hörn av tomten odlar jag örter och annat som han kan mumsa på och enda delen av tomten han inte har tillgång till är jordgubbskandet ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2018-12-05 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Sommartid bor vi i ena friggan på landet och där har han en liten Hage att skutta ut i som han vill.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2018-12-05 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vid bra väder (inte regn eller för mycket blåst då han inte gillar att vara ute då) så har han en Hage på tomten på landet. I år så fick den bli under studsmattan (gav perfekt skugga under denna hemska sommar och såg till att gräset och örterna höll sig grönt och fint där under).

Till vänster var Sixtens bur (min skrattduva) som Harry (min kompis kanin) fick använda som nattbur (har använt samma konstruktion tidigare till andra kaniner jag haft) när han var på besök (resten av tiden spendera han i hagen, ibland i sällskap av Kenzie när Kenzie vill, inte så ofta då Kenzie inte riktigt uppskattar kaninsällskap lika mycket som Harry och vägra gå ut i hagen vissa dagar).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: