Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 513 ggr
kerstinsandby
3/28/18, 1:02 PM

Ta in kanin, hur göra?

Hej, Vi har en kanin som bor utomhus, i Skåne där vi just nu har temperaturer som pendlar mellan några plus- till några minusgrader. Vi behöver ta in kaninen (det vandaliseras mycket i byn och nu har de börjat ge sig på husdjur som bor utomhus, tog död på en kanin i en trädgård i närheten inatt, så även om jag vet att det inte är bästa tiden att ta in kaninen finns det inget annat alternativ) och nu undrar jag hur vi gör detta bäst. Jag har förstått att det inte alls är bra för honom att komma in i rumstemperatur. Vi har ett garage där det är ca 10 grader. Vi tycker inte att det är jättetrevligt för honom där men det skulle funka som mellanlandning. Är det någon som vet hur lång tid han behöver för att vänja sig vid temperaturen, dvs hur länge han behöver vara i garaget och när vi sedan kan ta in honom i huset som har 20 grader?

Annons:
tiger tok
3/28/18, 6:07 PM
#1

Ta in honom i garaget. Har ni möjlighet att höja temperaturen i garaget gradvis? Så gör det tills det är kanske 16 grader där? Ni kan inte sänka tempen i huset med några grader?

Upp till toppen
Annons: