Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 480 ggr
RosaYlva
2018-03-23 06:57

Äter dåligt

Stina fick en gnagarmorot som hon älskade. Sen ett nytt torrfoder som hon tydligen gillade. Vilket resulterade i att hon knappt åt något hö. Tog bort moroten och fyllde inte på med pellets igår kväll i hopp om att hon skulle börja äta höet igen men hon har knappt rört hoet under natten. Skall jag ha is i magen en daag till innan jag verkligen oroar mig

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
Agnes.stoltzz
2018-03-23 07:03
#1

Hur gammal är kaninen? När Daisy var ungefär ett halvår åt hpn bara ytterst lite hö och älskade sitt andra foder! Har höet stått länge i buren utan att hon käkat kan du byt ut höet. Det kan börja bli lite äckligt efter ett tag. Och vars har du köpt höet från? Rekomenderar stoora soppåsar från nån djuraffär eller bonde. Det man köper i tex ica är mycket sämre.

Agnes.stoltzz
2018-03-23 07:04
#2

#2 efter några veckor började hon äta som vanligt igen.

RosaYlva
2018-03-23 07:05
#3

Hon är 1 år. Har köpt ekologiskt från arken zoo. 30 L i påsen.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Arcade-Foodie
2018-03-23 08:09
#4

Ha is i magen, din kanin åt sig säkert mätt på gnagar morot och pellets. Vilket har gjort att hon inte äter höet, händer min kanin ofta, att han äter sig mätt och då äter han väldigt lite hö, så längd hon gnager i sig lite grann under dagen och du inte ger något annat, så kommer hon börja äta hö när hon är hungrig. Men för säkerheten skull, känn på hennes mage och kolla om hon känns uppblåst eller inte.

RosaYlva
2018-03-23 09:12
#5

Tack det skall jag göra. 😊

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

tixEntry
2018-03-23 09:36
#6

Ge bara så mycket godis/pellets att hon äter upp det direkt istället för att det ligger en stor gnagsak hon kan äta på hela tiden eller en massa pellets i en skål, för då kommer hon äta hö om hon vill äta något mer. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
RosaYlva
2018-03-23 15:14
#7

Japp. Så igår kväll fick hon ingen pellets. Vid 12 idag fick bara några pellets. Tänkte köpa en sån där gnagarmorot men struntade i det då hon hellre gnagade på den än höet. Sen får hon vara ute lite kortare tid men ofta istället så hon kan äta hö emellan.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

RosaYlva
2018-03-24 08:23
#8

Igår kväll och även idag har hon ätit av höet. Jag är så glad.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Upp till toppen
Annons: