Annons:
Etikettallmänt
Läst 1228 ggr
Agnes.stoltzz
3/20/18, 12:47 PM

Hon dog..

Igår avlivade vi min fina kanin Daisy. Hon hade verkligen ingen livslust kvar och var otroligt lugn in i slutet… Det var en hemsk känsla. På bara några sekunder blev hennes kropp tung och slapp. Nu undrar jag mest: Ska jag adoptera en kanin, eller köpa två kaninungar? Mina burar är lagliga för två mindre kaniner (ena är 150×70(bara en våning) och andra 105×60(under och överdel)). Vad tycker ni? Vi har skickat in till någon förening som tar hand om övergivna kaniner, men vi vet inte hur länge det tar innan de hittae någon som söker hem… Kan ni ge mig råd? Vänta på att adoptera eller köpa två kaninungar nu?

Annons:
[EM_L]
3/20/18, 12:51 PM
#1

Vänta på att adoptera tycker jag.

Agnes.stoltzz
3/20/18, 1:54 PM
#2

#1 men tycker du då att jag ska leta en äldre kanin på blocket eller någon från en förening?

Arcade-Foodie
3/20/18, 5:03 PM
#3

Finns många kaniner på blocket och Facebook som söker nya hem, alltid bra att adoptera vuxna kaniner. Då vet man vilken personlighet de har :3

Jennavalli
3/22/18, 8:44 PM
#4

Jag tycker att man ska köpa ungar då man får uppfostra och lära känner dem bättre, och då kanan få starka band mellan kanin och ägare (man kan säkert också göra det med en vuxen men är nog enklare med en unge)

Arcade-Foodie
3/22/18, 8:50 PM
#5

#4 Gäller samma sak med äldre, hade själv en Omplacering kanin som var 3 år. Han sprang lös på tomten och när han var rädd hopppade han upp i ens famn. Allt beror på hur mycket tid man spenderar med sin kanin, så unge och vuxen spelar egentligen ingen roll :3

Katti
3/22/18, 8:54 PM
#6

Vad tråkigt 😕.

Var bor du? Jag har tre kaniner (en ensam hane och ett par med kastrerad hane och hona) som behöver omplaceras i Östergötland. Andra här har eller känner säkert till kaniner runt om i landet som behöver nya hem!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Agnes.stoltzz
3/22/18, 9:39 PM
#7

#6 jag bor utanför Umeå, annars hade jag gärna tagit emot dem!

Upp till toppen
Annons: