Annons:
Etikettallmänt
Läst 705 ggr
Linneaaaa
3/18/18, 9:40 PM

Har de gått sönder

Hej,
Jag har en kanin och när jag släpper ut dem så de kan springa av sig, så har min ena kanin nu vid tillfälle slickat golvet och sen “trillar” han och lägger sig på ryggen och fortsätter att slicka. Hans personlighet är lite så, mysig typ, så jag tänkte inte mer på det.

Men nu har hans burkompis också börjat göra det och hon är väldigt skygg och det känns inte som att detta är något som hon skulle göra.

Så jag undrar om det finns något som jag kan göra. De har ingen saltsten eller mineralsten och de har fri tillgång till hö och vatten + att de får ca. 2 msk pellets om dagen. Eller är det något annat som gör att de beter sig såhär?

Annons:
MOJ
3/18/18, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kanske tolkar din beskrivning helt fel men det du beskriver låter lite som att din kanin floppar. Alltså typ kastar sig på rygg. I så fall är det inget att oroa sig för, dom gör det för att dom är trygga. Lägger in en bild så du kan se om det är samma sak som dina kaniner gör.

Linneaaaa
3/19/18, 8:03 AM
#2

Ja, det är typ så de gör när de lägger sig ner :)

Men det med att de slickar golvet, är det konstigt eller är det också att de är trygga?

MOJ
3/20/18, 9:49 PM
#3

Det är helt normalt (:

Upp till toppen
Annons: