Annons:
Etikettallmänt
Läst 789 ggr
ulrikachu
2018-03-17 20:37

Infångad kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Igår fångade jag in en kanin, som tydligen hållit till i en trädgård i minst en vecka. Den har sökt skydd under en båt där det finns gräs (snöfritt). Efter en timmes försök lyckades jag fånga in den då jag inte hade hjärta att låta den vara ute i den här kylan. Nu bor den i egen bur granne med min kastrerade dvärgvädurshanne. Ingen aning om det är en Hona eller hane? då jag inte vekat stressa den med att lyfta upp. Det är en väldigt liten lejonhuvad kanin. Igår var den mest hungrig och skygg i buren. Idag har den däremot visat på lite mer temperament, nämligen boxats när jag lagt in hö. Helt ovan vid det beteendet då min hane aldrig gjort så.  Är det typiskt hane eller honabeteende?

På måndag ska jag anmäla den som försvunnen hos polisen. Tror dock att den blivit utslängd. Om det är en hane är det väl i princip omöjligt att ha den tillsammans med min befintliga hane?

Annons:
Annette
2018-03-17 20:42
#1

Vad fin den är 🙂

Stallmima
2018-03-17 20:49
#2

Kaninen är nog mest rädd skulle jag tro, därav beteendet.  Väldigt fint av dig att ta hand om den. Låt den landa lite och mata på den. Skapa ett förtroende vid matgivan

Pyttelite
2018-03-17 21:27
#3

Stor eloge till dig som tar hand om kaninen så fint - hoppas att den sprungit bort och att det finns en orolig ägare någonstans därute som saknar den


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


ulrikachu
2018-03-19 09:13
#4

Tack för era svar. En väldigt söt kanin. Såg igår att det är en hane. Eftersom jag redan har en hane (kastrat) lär väl dessa två inte kunna bo tillsammans i längden tyvärr. Hade gärna behållit honom. Han får såklart bo här tills att det löst sig med annat seriöst boende. Har polisanmält honom som upphittat djur idag, hoppas att någon saknar honom.  Kan verkligen inte förstå hur någon kan slänga ut sin kanin om det nu är det som hänt. Han är van vid människor, igår fick jag lyfta upp honom utan några som helst problem.

[Maria-Gerbiler]
2018-03-19 23:36
#5

Fint av dig att ta in honom. :) Var hittade du honom, alltså i vilken stad?

[Tisstassen]
2018-03-20 12:59
#6

Du kanske kan sätta upp lappar i området? typ eftersöka ägare. sätt inte upp nån bild, utan skriv typ att om ni ringer och beskriver kaninen så får ni tillbaka den. kan kanske dra till sig oseriösa annars tänker jag…

Annons:
Upp till toppen
Annons: