Annons:
Etikettallmänt
Läst 2295 ggr
Hästar4ever
2018-03-15 21:12

Har kaniner tidsuppfattning??

Har kaniner tidsuppfattning? Jag undrar detta eftersom jag har givit mina kaniner grönsaker ovh vatten varje kväll. Fast en dag gav jag bara de vatten eftersom alla grönsaker var slut. Då vart de alldeles galna😂 De började gå runt i buren som om de letade efter grönsaker. Så vet de att när klockan blir 21.00 (på kvällen) att de får grönsaker, eller är det bara en vana att det är vana att få grönsaker när mörkret faller?

Annons:
Namiko
2018-03-15 21:42
#1

Kaniner vänjer sig vid rutiner precis som andra djur. Hundar som får mat samma tid varje dag tex, dom är väldigt duktiga på att säga till om man är sen med maten en dag. Dina kaniner är vana att på kvällen får dom vatten och grönsaker, kommer då bara vattnet en dag så är det självklart att dom börjar fundera vart grönsakerna är. 

Jag vet inte hur exakt tidsuppfattning dom har, hundar kan ju tex reagera om fasta rutiner skiljer på några minuter. Kanske är det samma för kaniner också. Dom senaste kaninerna jag hade rusade iaf alltid runt i lägenheten klockan 4 på morgonen, oavsett om det var ljust ute eller inte, så för dom var det tiden på dygnet som gällde och inte soluppgången (med tanke på att soluppgången här är nån gång mellan 2-11 beroende på årstid.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: