Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1430 ggr
Silversongshoppkaniner
2018-03-15 10:41

Gårdsnamn förslag

Hej! Söker tips? på gårdsnamn men har absolut ingen aning vad den kan heta du jag inte har någon fantasi alls! Så kom gärna med förslag!

Annons:
V:s79
2018-03-16 08:47
#1

Beror kanske på lite hur du bor, lantligt, villaområde, ort, ditt namn för-efternamn, första avelskaninens namn inbakat i namnet eller rasens. Om vi väljer att skaffa gårdsnamn senare så blir det något liknande tallbackens, tallåsen, eller baserat på efternamnet. Vi får se den dagen när vi gått Jordbruksverkets kurs om vi efter det vill ansöka om gårdsnamn.

Peak303
2018-03-16 20:48
#2

#1 Tallbackens finns redan 🙂

Jag har mitt Snowflake's, hur jag kom på det vet jag inte riktigt. Men många har ju tagit från något som legat gott om hjärtat. Eller där man bor, ens smeknamn osv :) 

Ett tips? ang lite moral där är också att dubbelkolla så att ingen använder namnet sedan innan. Oavsett reggat eller inte så är det ändå lite hyfs att inte "ta någon annans". :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

V:s79
2018-03-17 01:35
#3

#1 absolut, håller med 100%, vill inte sno ett namn som redan finns i brukar oavsett det är reggat eller inte. Utan spånade bara lire hejvilt på vad jag skulle gå efter om jag letade ett passande namn. Tallbacken var ett exempel och lika lite troligt som Tallåsen. Skulle dubbelkolla innan jag bestämde mig men ingen av dessa namn är eg aktuella då jag är rädd om det riktiga arbetsnamnet vi spånar på;) Jag kan dock förklara varför jag nämnde dessa namn som idéer, vi bor upp för en backe och vår tomt är inringad av skog och mest tall, andra är en liten ändring byanamnet där vi bor och kanske ändå skulle kunna var aktuellt om namnen överst på listan är upptagna och jag inte kommer på något bättre. Eller kanske tällåsbacken, tällåsenens kaniner.

V:s79
2018-03-17 01:37
#4

#2 skulle svaret vara till:)

Upp till toppen
Annons: