Annons:
Etikettallmänt
Läst 728 ggr
Sandiy
2018-03-10 23:40

Ta med kanin under dagen?

Såg att en tjej skulle iväg över dagen några timmar bort och passade då på att ta med sin kanin för PARNING hos en vän. Hur funkar de rent allmänt? Har man kaninen i transportburen hela dagen? Klarar dom sånt?

Annons:
Arcade-Foodie
2018-03-11 00:10
#1

Beror på hur din kompis gör det, när min kompis tog med sin kanin för PARNING så hade jag en Hage där honan kunde vara i sen. Skulle aldrig lämna en kanin i en transportbur längre än vad det behövs. Vet inte hur väl en kanin klarar av att stanna en hel dag i en liten transportbur, vet att min kanin klarar av 8 timmar i en transportbur utan att vara stressad.

Sandiy
2018-03-11 09:28
#2

Tror hon ska ha kaninen i bilen.. Dock en stor transportbur.

cissi_1993
2018-03-11 09:35
#3

skulle inte rekommendera de det är ju jätte tråkigt. sen kan det ju vara så att kaninen inte vill äta i sin transportbur och att magen då stannar av utan varken mat eller rörelse. ta med en Hage det låter mycket roligare att utforska den en att sitta i en kall bil en hel dag.

Arcade-Foodie
2018-03-11 10:14
#4

Om kaninen är en innekanin kan det bli farligt att ha kaninen i en bil, bilen kommer bli till en kylskåp när det är minus grader ute. Och hon bör verkligen låta kaninen ha en Hage eller något som gör att den inte sitter ensam i buren, det är också viktigt att man har koll att kaninen äter och dricker som den ska.

Peak303
2018-03-13 17:53
#5

Det går alldeles utmärkt för en kanin att sitta i en transportbur en dag, så länge den får komma ut och sträcka på benen. Jag som tävlar i Kaninhoppning har med mina kaniner på långa dagar där de då får sitta i transportburar under dagarna förutom när de är ute för att tävla eller röra sig. Åker även ofta iväg för att tävla långt hemifrån och det har aldrig varit några problem.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Kirnzy
2018-03-13 18:51
#6

Håller med #5 rent allmänt om ämnet. Men i detta fall låter det om om hon skulle umgås med sin kompis, passade på att ta med sin kanin för en PARNING och sedan lät den vara i en transportbur under tiden de umgicks? Det är enligt mig inte alls okej. Visst, det funkar men jag tycker att ska kaninen behöva vara i en transportbur under en längre tid så ska det finnas en anledning- och att folk vill umgås är inte en tillräckligt bra anledning. Däremot om du menar att kaniner behöver sitta i transportburen endast på vägen dit-hem så ser jag inga problem, om den får vara i en hage/liknande när de väl är där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: