Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1852 ggr
Lindasixten
3/10/18, 12:52 PM

Hur ofta kissar en kanin?

Min kanin kissar väldigt sällan. Städar hennes bur en gång i veckan och hennes potta såfort jag ser att hon använt den! (Hon kissar enbart i pottan). Hon kissar kanske 1 gång i veckan, vilket för mig låter konstigt. Hon dricker och äter som hon ska, och bajsar som hon ska! Hon visar inga tecken på att hon har ont heller. Men känns ändå som att kissa ca 1 gång i veckan är väldigt lite.

Annons:
Arcade-Foodie
3/10/18, 1:22 PM
#1

En kanin kissar varje dag, är du säker det är en gång i veckan eller så kissar hon någon annanstans. Om det är en gång i veckan bör du kolla upp det. Hon kan ha problem med njurarna då, kaniner är väldigt bra på att dölja när de har ont.

socius
3/11/18, 9:31 AM
#2

Är du säker på att hon inte kissar fel utan att du märker det? Min kanin kissar säkerligen fyra-fem gånger om dagen.

Lindasixten
3/11/18, 11:57 AM
#3

Ja, jag är helt säker! Då jag inte haft henne sålänge så håller ja stenkoll på henne när hon vistas utanför buren. Och det är väldigt sällan hon kissar. Jag ska hursomhelst ringa vet imorgon, för nu är jag jätte nervös!

Arcade-Foodie
3/11/18, 12:58 PM
#4

Jag ser knappt när min kaninkissar, ända jag kollar på är de fläckar som blir på tidningspappret i hans låda, jag kan se hans färg och om det har något blod i. Plus det är lättare att se hur mycket de kissar på en dag, så pröva ha papper i lådan under ett dygn och se hur många fläckar eller hur stora fläckar det blir. 

En kanin har olika pauser typ, ibland är det långa ibland är det väldigt korta, detta vet jag väldigt bra om då min kanin har använt sängen som toalett några gånger och fläckarna blir olika stora. Ju oftare din kanin går på ett och samma ställe desto mer koncentrerad färg blir det på pappret och större fläck.

Upp till toppen
Annons: