Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2472 ggr
V:s79
3/9/18, 12:02 AM

Nu är candy och greys bäbisar här.

Iafton födde Candy 3 levande ungar och en dödfödd. 2 rosa så två blir vita ev rysstecknade och 1 mörk som borde bli svart. Har bara tvärt kilat till dom för att ev plocka ut döda ungar och räkna dom. Candy började stöka omkring och ha sig ca 2 veckor innan men slet inte hår förrän 20 min innan ungarna föddes. Boet verkar bra och varmt så hoppas att går bra med småttingarna då det är första kullen jag har på 20 år. Känner mig orolig och som en riktig hönsmamma då jag är fullt medveten om allt som kan gå fel. Minst en ska vi spara iaf. Bilder kommer senare mär dom är större och börjat lämna boet. Föräldrarna är givetvis friska och har inga betfel och har härstamningsbevis. Alla kommande kullar kommer dock att ha stamtavla så länge dom är rastypiska och lämpade för Avel och utsällning som är vårt mål framöver.

Annons:
V:s79
3/13/18, 12:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nu har bäbisarna börjat få päls och ena av dom som såg rosa ut börjar få färg, är så dålig på färg på småttingar men lutar åt Madagaskar gissar jag. Nån som har någon idé om vad den kan tänkas bli för färg? Den vita har typiskt börjat sätta päls på rygg framför allt, gissar att den blir dubbelmanad? Lägger ut en bild men ingen av super bra syn på dom små då dom naturligtvis är kvar i boet och är aldrig upplyfta utan endast snabbt kollade morgon och kväll för att se hur dom verkar må där inne.

Mihnnali
3/13/18, 7:03 AM
#2

Den rosa är svår att se vad det är för färg ännu. Men den ”svarta” är viltgrå, och den andra skulle ja tippa på är Isabella eller madagaskar :)

V:s79
3/13/18, 7:49 AM
#3

Ja den rosa är svår att gissa än, svarta stämmer nog viltgrå bättre än svart när jag kikade på bilderna. Ser svart ut i boet med mysbelysning men när jag granskade bilderna så såg jag att han inte är svart. Gissar på Madagaskar men Isabella är också möjligt. Lite kul hur färgerna skiljer sig så mycket från föräldrarna. Mamma är vitryss med vit rö och vitryss i stammen och pappa svartwiner med svartwiner och vit med blåögon så långt bak i leden jag kan se.

Mihnnali
3/13/18, 7:56 AM
#4

Haha ja det är roligt :) Nu när jag tog en liten närmare titt så tror jag att den är isabella :) Jag har en viltisabella och det är en sjukt fin färg!

Ulvelin007
3/14/18, 4:18 PM
#5

Vilka varierande färger😼

-Aida-
3/14/18, 5:55 PM
#6

ååh vad söta! <3

Annons:
Ulvelin007
3/15/18, 5:02 PM
#7

Gissar på Madagaskar,viltisabella och viltgrå

V:s79
3/16/18, 8:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#5 ja lite kul med så varierade färger :) mamma vitryss och mammas släkt är ju vit rö, pappan själv svartweiner och hans mamma vit med blåögon och hans pappa Madagaskar. Tror ena blir vit rö eller blåa ögon, en viltgrå och sista madagaskar.

V:s79
3/16/18, 8:05 AM
#9

Svårt att se, har inte tagit i dom än. Bara kikat till dom morgon och kväll. Men imorse var viltgråa ute och vandrade utanför boet, hade säkert följt led mamma ut. Rätt stadig på benen ändå, håller på få små glipor till ögon. Han lyfte jag dock i för att lägga in honom i boet igen.

V:s79
3/17/18, 1:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Nu börjar jag tveka om den vita verkligen blir vit eller vitryss eller om det gömmer sig någon annanfärg som är rätt ljus.

Alvsas
3/18/18, 2:06 PM
#11

Herregud😍

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

V:s79
3/18/18, 7:09 PM
#12

Dom är så söta att man kan nästan inte sluta titta på dom små liven❤️

V:s79
3/18/18, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#13

Nya bilder

Annons:
V:s79
3/23/18, 8:11 PM
#14

En undran, har funderat och letat på nätet men inte hittat det jag söker. Jag hoppas någon här kan hjälpa mig, den ljusa som ser vit ut verkar bli rysstecknad då ören börjar bli lite mörkare än kroppen. Men frågan är då ögonen är blå, föds alla kaniner med blå ögon som alla andra däggdjur även rödögda? Trodde dom föddes med röda ögon faktiskt om dom har röda ögon. Vi har aldrig fått någon kaninunge som har haft röda ögon utan våran rysstecknade är köpt vid 10 veckors ålder och är mamma till dessa sötnosar.

V:s79
3/25/18, 3:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#15

Nu traskar dom ut och in ur boet och undersöker buren, trots mammas försök att få dom att hålla sig i boet. Idag är dom 17 dagar, tiden springer iväg. Har inte döpt dom än, ska kolla könet först. Tänkte lägga ut enskilda bilder på dom och först ut är den viltgråa.

V:s79
3/25/18, 3:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#16

Näst ut den madagaskarfärgade.

V:s79
3/25/18, 3:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#17

Sist och minst den ljusa sötnosen.

V:s79
4/29/18, 2:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#18

Nu är dom hela 7 veckor och denna hane är till salu.

Nattis & Pepsi
4/29/18, 9:24 AM
#19

Men Gud så söt 😍

Upp till toppen
Annons: