Annons:
Etikettutställning
Läst 992 ggr
V:s79
2018-03-05 08:28

Ännu en dum fråga om stamoksföring och poäng

Jag har funderat på ta en kull på mina rexar, honan är stamboksförd och hanen ska jag stamboksföra, men är det dumt att göra det nu? Han har 95 och 94 poäng, om han skulle få 2 95:or till och redan stamboksförd kan han ändå bli champion eller måste jag vänta med att stamboksföra honom innan jag testat ställa ut honom se om han kan få 2 95:or och därefter stamboksföra honom samtidigt som han blir utsällnings champion? Fast då måste jag använda mig av annan hane till kullen som jag tänkt ta nu på honan.

Annons:
Peak303
2018-03-09 19:34
#1

Du kan enbart stamboksföra kaninen på ETT kort. Så jag tycker du gör rätt att stamboksföra honom på 95p. Skulle du där efter få två 95or till så kan du där efter ansöka om championat. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

V:s79
2018-03-09 22:34
#2

Tack, har letat info och kollat med dom uppfödare jag har kontakt med och dom trodde men var inte säker på om det gick. Högre poäng än 95 tror jag knappast han får så då löns det inte vänta med att stamboksföra honom. Att det bara är ett kort man kan stamboksföra på har jag koll på.

Peak303
2018-03-09 22:43
#3

Jag stamboksförde min herre på 95. Där efter fick han 4st 95 till ;)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

V:s79
2018-03-14 00:56
#4

Kul att höra, ska bli så spännande att ställa ut Volvo och se vad har får för poäng i år. Är eg nöjd med allt över 94 men det är klart fler 95:or skulle vara jättekul. Ska väga honom en gång i månaden och en gång vecka nära utställningar då han är matglad och gärna har några trivselgram;)

Upp till toppen
Annons: