Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 550 ggr
Morötterna
2018-02-27 15:47

Träpellets!!!

Hejj!! Rakt på sak nu!! Jag och min syster tog ut kaninerna och har en toalett som det är träpellets i men kommer alldrig mer ha det för att Vivvi började äta på en…. när vi väl fick ut den såg vi det! Ca 1-1,5 mm av ena tanden har gått av!! Vi blev rädda men jag ringde en klinik som är inriktade på exotiska djur och hon fråga lite, sa att vi skulle återkomma om vi ville boka en tid och att en veterinär skulle titta på det. Vivvi äter och mår bra, tvättar sig osv. OM NI HAR TRÄ PELLETS BYT TILL NÅGOT ANNAT ELLER HA KOLL SÅ KANINEN INTE TUGGAR PÅ DEN! Säg snälla inte att vi borde ta till veterinär då Vivvi äter och mår bra men kan tanden växa ut igen?

Annons:
Arcade-Foodie
2018-02-27 16:00
#1

Kaniners tänder växer hela tiden, så den kommer att komma ut igen. Ingen fara ^^ Tycker träpellets är jättebra men min kanin tuggar inte på saker, men han har problem med saker som dammar.

Morötterna
2018-02-27 16:07
#2

#1 Ok tack så mycket min syster är jätte orolig, men ska säga till henne🐇 Vivvi har alldrig tuggat på något men nu gjorde hon det😕😔 Tack igen!

Fridaaaa
2018-02-27 16:12
#3

Tänk på att inte skrika :) Dvs inte använda passa utropstecken :)

Träpellets är inte speciellt bra av andra anledningar heller, men tror inte det beror på träpelletsen, nog något annat som hänt

Hoppas att allting går bra, rekommenderar att kolla hos veterinär så det inte har spruckit eller liknande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Novachan
2018-02-27 16:42
#4

Ja jag skulle också tro att det är något annat som gjort att tanden gått av. Träpellets är ju inte hårdare än vanligt trä, och trä är ju inga problem - t.o.m. bra för dom, att gnaga på.

Morötterna
2018-02-28 17:56
#5

Kan någon låsa tråden?

Ulvelin007
2018-02-28 18:41
#6

Varför?

Annons:
Upp till toppen
Annons: