Annons:
Etikettallmänt
Läst 442 ggr
Alexkanin
2018-02-27 11:27

Några frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu har vi haft vår tös sedan lördags! Och hon är helt underbar! Det blev alltså en holländsk kanin, som vi döpte till Kajsa, Hon är så modig! Inte alls rädd för katterna! Dock vill ena katten busa! Så där får jag säga till så han inte blir för "hårdhänt". Men till frågorna! Hon naffsar min son i kläderna ganska hårdhänt han råka bli biten när han föste undan henne. Varför gör hon så, hon har inte gjort så på mig? Gör jag rätt om jag ber min son säga nej och gå ifrån henne ifall hon naffsar i kläderna? (Tänkte att det kanske visar att de inte är ok, att man naffsar?!) Jag ser henne knappt äta hö! Blir lite orolig då jag vet att de är basfödan och bäst för tänderna. Jag har tagit in kvistar som hon gnager på, hjälper de tänderna längst in i munnen oxå? Hon var rumsren tills idag, nu släpper hon små pluttarna lite varstans, Vad kan de bero på? nu har vi bara haft henne i typ tre dagar, men hon gick in i buren där hennes toalett står, varje gång hon skulle kissa och bajsa. (Vet inte om hon gick på låda hos uppfödaren)

Annons:
Silversongshoppkaniner
2018-02-27 19:55
#1

Hej, Kaniner brukar inte äta så mycket hö i början. Dem brukar börja äta när dem kommit till rätta och har förstått att "det här ät mitt hem". Oroa dig inte! Hon kommer börja äta snart

Upp till toppen
Annons: