Annons:
Etikettallmänt
Läst 608 ggr
Silversongshoppkaniner
2018-02-26 19:56

Ny kaninägare! Hjälp!

Hejsan! Ska köpa en kanin, men behöver lite hjälp om vad jag ska köpa till den, det är en svart dvärgvädurshane! Han är 6 månader och väger runt 2kg tror jag! Här är sakerna jag kommer köpa, skriv gärna om jag behöver något mer då jag behöver hjälp :) * en bur ( 120 cm, 2 våningar innebur ) * Spån,Hö och Halm * En kam * Klosax * Sitthylla * Sele och koppel * Matskål * Vattenflaska och skål * Pellets * Kompostgaller * Toalett * Godis * Höhäck * Transportbur * Leksaker Behöver jag något mer? Kram

Annons:
Fridaaaa
2018-02-26 20:11
#1

Rekommenderar itne höhäck, risk att de fastnar.
I så fall en på utsidan av buren. Men bäst är löst på burgolvet i en hörna

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arcade-Foodie
2018-02-26 20:23
#2

Köp inte för mycket godis eller leksaker, gör det medan du har kaninen och ta reda på vad din kanin gillar. Gjorde misstaget och köpte gnagar leksaker och min kanin använder aldrig dom, trodde han skulle vara som min förra kanin som älskade allt han kunde gnaga på, hade väldigt fel. Om kaninen är inne behöver man inte halm, det är väldigt varmt inne ^^

Silversongshoppkaniner
2018-02-26 20:42
#3

#2 Köpte en förpackning drops och ”leksaken” blev en aktiveringsboll :)

Silversongshoppkaniner
2018-02-26 20:42
#4

#1 Tack! Sätter hösäcken utanför isåfall!

rebeckalena
2018-02-27 11:24
#5

Rekommenderar starkt att du har dom utomhus i stället :) Min kompis har en dvärgvädur (vi bor tillsammans tillfälligt) och hennes kanin är inne i min lägenhet. Men både jag och hon diskuterade att egentligen är det mycket mer praktiskt att ha kaninen ute, så vi ska sätta ut den till våren… Men återigen, starkt tips?! Lycka till med dina kaminer, bra val att du valde dvärgvädur, dom brukar vara väldigt tama ändå :)

MOJ
2018-02-27 16:34
#6

En kaninkompis? Dom allra flesta kaniner mår bättre när dom har sällskap.

Annons:
HamPaw
2018-02-27 17:38
#7

#6 om du läste noga så vet du att det är en hane, lite svårt o hitta en kompis om man inte kastrerar, vilket alla kanske inte vill göra(i alla fall på än gång)

Linnea777
2018-02-27 17:41
#8

Skulle rekommendera dig att kastrera om du inte vill använda han till Avel.

MOJ
2018-02-27 18:07
#9

#7. Jag såg att det var en hane, men tänkte lite längre fram efter kastrering såklart.

Silversongshoppkaniner
2018-02-27 19:19
#10

#9 Har funderat på att kastrera när dem är runt 1 år och då skaffa en hona lite längre fram😃

Silversongshoppkaniner
2018-02-27 19:23
#11

#5 Har tyvärr inte möjligheten att ha den ute där jag bor nu ! Men vi ska ev flytta till hus i sommar och då kommer jag nog ha den ute eller i ett förråd typ då där vi bur finns det extremt mycket rävar och min väns kanin blev dödad av en räv i en "rovdjurssäkers" bur

rebeckalena
2018-02-27 20:50
#12

#11 Ja okej jag förstår :) Nej vad trist det med din kompis kanin :(…vi har ju turen att vi har så sjukt stor balkong till lägenheten så min kompis kanin ryms gott där ute i buren och har mycket plats att skutta och leka på, och det finns ingen risk för att rovdjur tar sig upp på balkongen så hon är safe ;)

Förresten så är det klart man kan ha en kanin inne om man vill, utgick mest från egna preferenser då jag är ganska pedant och stör mig på att det blir hö överallt och att man måste sopa upp jämnt, går inte att dammsuga upp hö för det fastnar bara i dammsugaren. Men alla stör ju sig inte lika mycket på det som jag gör :) Så det handlar ju mer om personliga preferenser.

Upp till toppen
Annons: