Annons:
Etikettbilder
Läst 2128 ggr
HamPaw
2018-02-26 15:29

Vad har ni för kanin(er)?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hejsan!

Jag har två kaniner:

En korsning som är Viltgrå & 50% FranskVädur, 25% Hare & 25% Lejonhuvad Kanin som heter A Small Whisper och kallas Chicko på två år som jag ägt i 2 dagar och är 2år(inte lärt sig hoppa än)

Chicko är ganska skygg och lättskrämd men skulle ändå inte ens så mycket som drömma om att bita eller tillföra någon en skada med flit.(finns även en video där jag hämtar honom: https://www.youtube.com/watch?v=JAbJmdaALPk&t=5s )

Och så har jag en Lejonhuvad kanin som  heter Silverforce och kallas Esmé och är Chinchilla Brokad och är 5-6 Månader.

Esmé är lugn vänlig och söt(alla vill klappa henne) men trots det så Avskyr hon nya människor och är väldigt svår att föra på hoppbanan.

Vad har ni för kaniner? Bifoga gärna bild och skriv gärna lite om dom!

Annons:
Arcade-Foodie
2018-02-26 15:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Va gulliga, har en liten hermelin kanin som heter Odin. Han är 8 månader gammal, väldigt snäll, gosig och ger en massor av pussar. Men han är väldigt blyg av sig och lättskrämd men han älskar uppmärksamhet.

HamPaw
2018-02-26 15:45
#2

#1  Åhhh så fin! Hermeliner är så charmiga!

Jag och mina djur : )
2018-02-26 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#0 #1 Naw så söta😍

Detta är min lilla tjej. Hon är en manteltecknad dvärgvädur på ca 7 månader. Lilo är oftast en väldigt snäll och gosig tjej, men väldigt självsäker och bestämd. Hon kan gå mig på nerverna vissa dagar, när hon får för sig att göra massa dumma saker. Men en annan dag vill hon bara kela! :)

HamPaw
2018-02-27 16:29
#4

#3 Haha hade jag haft en sån goding hade jag inte kunnat vara sur!

tiger tok
2018-02-27 17:14
#5

#3 hon ser ut att vara brokad, inte manteltecknad. Väldigt söt! Har 2 gotlandskaniner, 1 fransk vädur och 2 dvärgvädurar.

HamPaw
2018-02-27 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 åh! när jag var liten hade jag en frasse :)  jag fick henne när jag var tre och hon dog när jag var 10, Hon var min bästa vän o hette Freja(och större än jag tills jag växte ifatt)! hon dog av ålder tror vi, på tal om det hittade min syster en bild på henne och hennes kaninungar på hennes kamera!

Annons:
KarinHa
2018-02-27 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Har en snart 4-årig viltgul franskvädur, som heter Maggie :)

Morötterna
2018-02-28 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Det här är mina (och min systers) 2 dvärgvädurer köpta från uppfödare, med härstamningsbevis och Vivvi har stamtavla. Vill gärna ställa ut Vivvi då hon är riktigt fin verkligen dvv ansikte/kropp. Båda två är riktigt snälla och bits inte, ni kan följa de på instagram @zingo_the_bunny17 och @vivvi_the_bunny17 . Vivvi=blå Zingo=rysstecknad svart

Morötterna
2018-02-28 17:46
#9

(Zingo)

Morötterna
2018-02-28 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10
Ulvelin007
2018-02-28 18:41
#11

Gotlänning har nr bild

Jag och mina djur : )
2018-03-03 22:12
#12

#5 Det tycker jag också, men tjejen jag köpte henne av sa att hon var manteltecknad. Men hon hade kanske fel :)

MOJ
2018-03-04 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag har två japantecknade holländare som blir 1 år den 16 mars.

Annons:
tiger tok
2018-03-04 12:17
#14

#13 guuuud vad stora de har blivit!?

V:s79
2018-03-05 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#15

Jag har själv en viltblå dvv som är dålig i färgen därav endast härstamningsbevis tyvärr men super fin i kroppen och världens goaste och riktigt fin stam men ej avelsmatrial pga färgen (även om han är finast i mina ögon) och han är några månader. Sen har jag en svart dvv med stamtavla på två år och stamboksförd på 94 poäng som ingår i Avel. Super fin på alla sätt och mysig han med. Nästa av mina kaniner är en liten Rex som är svart och utställd mer 95 poäng och 94 poäng Cox det som drog ner hans poäng den gången var 10 grams övervikt. Super snygg och nyfiken liten herre. Kan vara lite vassare enligt tidigare ägare men inget vi märkt av här hemma sedan han flyttade till oss. Ska stamboksföra honom inom snarframtid på 95 poäng. Ska ställa honom mer och hoppas på att få två 95:or till av två olika domar för att få honom till utställnings champion. Jag har även en kanin som är 75% lejon och 25 % teddydvv som är svart weiner som ska tas två kullar efter innan kastrering med två lejonhuvade honor ena med härstamningsbevis och andra med stamtavla. Min nyaste och sista kanin en liten rex hona som är havanna och stamboksförd på 94 poäng, superfin och nätt liten tjej på 1,7 kg jämfört med hanen på 2.10 så precis på gränsen ska försöka hålla hans vilt på 2.0 kg inför nästa utsällning. Dessa två har jag planerat Att ta en kull efter inom snar framtid. Kg

Linnea777
2018-03-05 06:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#16

Har tre vuxna kaniner just nu. Simba är min första kanin som jag fick sommaren 2013. Han är min finaste nallebjörn som har gett mig mitt kaninintresse. Han älskar verkligen allt och alla! När han var yngre hopptränade vi medelsvår och ibland snäll svår. Nu skuttar vi lite mini ibland, bara för att han tycker det är så kul. Han är en renrasig dvv som skulle haft stamtavla men tyvärr har han det inte pga färg. (Svart wienertecknad) Han har väldigt känslig mage och har varit dålig med att äta hö under perioder. Och är får väldigt lätt kolik. Som tur är har det löst sig när han fått pellets med mer fibrer. Meyya (utalas Meja haha) flyttade hem till mig i april 2017. Hon har ett väldigt humör och är väldigt noga med sitt revir. Det är planerat att hon ska kastreras i vår då det bara är jobbigt med hennes hormoner. Men hon kan också vara världens mysigaste och älskar uppmärksamhet. Hon är en renrasig dvv med satin päls, gul/svart japan wienert. Hon är sjukt duktig inom hoppningen och har hoppat enklare svår med marginal! Svala flyttade hit hösten 2017 väldigt oplanerat. Svala är en hittekanin (madagaskar winerteckand) så vet inte något om hennes bakgrund. Hon är troligtvis född under 2017 då hon växt otroligt mycket sen vi fick hem henne. Hon är världens mysigaste och skulle aldrig göra illa någon. Hon kan vara lite rädd av sig när hon är ut i sele, men tror hon kommer lugna sig snart. På nyårsaftonen rymde Svala till Simba vilket resulterade i fem kaninungar i början på februari. Två vitblåögda, en svart och två svart wienerteckande. Inte riktigt bestämt mig en vem som ska stanna men kommee troligtvis bli en av dom svart wienert. då den liknar Simba sjukt mycket.

Luna111
2018-03-05 21:31
#17

Jag har en hona, dvv, madagaskar. 8 månader gammal. Och en hane, lejonhuvad dvv, brokad. 1,5 år gammal.

HamPaw
2018-04-15 13:21
#18

Åh så fina små(och stora) pälsbollar ni har!

😍

Jennavalli
2018-04-16 07:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag har eller hadde 3 kaniner… Jag har en renrasig dvärg vädur med färgen gul Wienerteknad och en blandning mellan dvärg vädur och harkorsning som är svart och så hade jag en liten hermelin på 1 år som var blå orter som tyvärr gick bort för en månad sen och saknar han otroligt lyckan han var en liten sharmig kille som man alltid fick ett leende på läpparna :)

Linneaaaa
2018-04-16 12:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#20

Jag har 4 kaniner, 2 dvärgvädurar, 1 Teddy-Lejon sak och en lejonhuvad sak:)

Den svarta dvärgväduren heter Sally och är snart 2 år gammal. Hon är den som är mest social, kommer alltid och hälsar när man kommer, hon slickar på mina händer och kommer när man kallar på henne.

Den ljusa dvärgväduren heter Pettson och jag tror han är 3 år gammal. Jag fick han för cirka ett år sedan för Sally kände sig ensam och de kickande perfekt. Han var jätterädd när jag fick honom så jag tror att det gamla ägarna misskött honom. Han är fortfarande rädd för saker som skålar och skuggor, men han är inte längre rädd för människor

Sen är det Teddy. Han är en teddy-löwen eller lejonhuvad teddykanin som jag kallar han ibland. Han är som en liten teddybjörn hur gosig som helst men har lite attityd när man ska borsta och klippa honom. Han försöker typ vara "manlig" men han tycker egentligen om att bli ompysslad 

Sist har vi Doris. Jag tror hon är typ en lejonhuvad dvärgkanin, men hon har tappat sina tofsar så de syns inte så jättebra. Hon är rätt skygg, men jätte nyfiken och om man har godis eller mat i handen så får man göra lite vad som helst med henne.

Annons:
Peak303
2018-04-16 13:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9
#21

Har just nu 8st kaniner här hemma. 
(bilder i ordning, efter namnen)

Just nu 3st hoppkaniner, flyttar hit en till om ett par veckor: 
Miss Pinky's Bombay Sapphire "Zapp"
Hagalids* In the Hands of Angels "Nox"
Riverruns Secret of the Unicorn "Koi"
Emmchens Avada Kedavra "Alve" (kommer om några veckor) 

Övriga: 
Snowflake's Bentley
Satinea's Nyko (Letar nytt hem)
Strandhusets Lumos Maxima "Lumos"
Stephen
Guldhjärtats Faye

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Luna111
2018-04-16 23:23
#22

Har en lejonhuvad dvv, brokad. Hane, numera kastrerad. En dvv, madagaskar. Hona. Och så deras ungar; två brokade, en madagaskar och en svart. Kön vet jag inte ännu. De är snart tre veckor gamla.

Nattis & Pepsi
2018-04-17 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Min kanin är en blandning mellan chinchilla kanin och hermelin. (Brunögd) Han är ungefär 8 månader (okastrerad) och heter Pepsi. Han har precis fått flytta ut till vår stora utomhus bur. han är väldigt social, vill ha uppmärksamhet hela tiden 😂

tixEntry
2018-04-18 14:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#24

Min Simba är hälften dvärgvädur och hälften lejonhuvad, madagaskarfärgad.

Fick honom när han var lite mer än 8 veckor och nu är han är nyss fyllda 4 år. Väldigt pigg, nyfiken och sällskaplig, vill alltid vara med och älskar att äta. Vill hellre springa runt på marken men somnar ändå i ens famn hur lätt som helst x)

Har försökt hoppa lite med honom och han är jättebra på att hoppa i allmänhet, men jag har inte några bra hinder, haha. Skulle vara kul att försöka lite mer seriöst nu på sommarlovet. :)

Planerar även att skaffa honom en kompis snart, vi får se hur det går!

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Silversongshoppkaniner
2018-04-18 19:38
#25

Min kanin Max är en liten Rex hane på 2 månader och 3 dagar och jag har haft honom i snart 2 dagar. Hans färg är tricolor. Han är pigg och frslår fast han vill inte äta så mycket hö än. Hans päls är jätte mjuk eftersom han är liten Rex, alltså är han rexpälsad. Vi ska väga honom om några dagar men han väger inte över 1kg än iaf

Silversongshoppkaniner
2018-04-18 19:39
#26
Silversongshoppkaniner
2018-04-18 19:39
#27
Annons:
Boltenskaniner
2018-05-07 22:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Har fyra stycken här hemma just nu. 

Frost, vitrö belgisk hare 🙂

Boltenskaniner
2018-05-07 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Pippiadolfs flärpen, b&t belgisk hare

Boltenskaniner
2018-05-07 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Trombens Arch Madness, viltgul vädursmix 

Boltenskaniner
2018-05-07 22:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Trombens Joolz, Madagaskar vitörad vädursmix

[Frida Rydberg]
2018-05-08 08:15
#32

6 st hoppkaniner: Milleniums Gräddnougat - viltzobelbrokad hona, 5 år Lykkes* Sir James - madagaskarbrokad hane, 5,5 år Eros Pomperipossa - brunzobel hona, 5 år Miss Pinky’s CH Celestial Legend - gul/svart japanbrokad hane, 6,5 år Milleniums CH Against all Odds - viltgul hona, 3 år Nordalas African Spring - viltgrå rödförstärkt hane, 2 år

ZiddsKlöver
2018-05-08 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Min son tjatade så om en kanin och jag fick aldrig någon när jag var liten. Så vi skaffade oss Klöver tillsammans. 7 maj 2017 föddes han och han gillar inte att bli klappad. Han slickar gärna på mig och när han väljer att vara utanför buren hoppar han gärna så där galet som glada kanier tydligen gör. Han är en inomhuskanin. Vi har varit ute på tomten i sele men det är jätteläskigt och då gömmer han sig i reseburen tills vi går in. Han är en japantecknad herrmelinkanin med lejonman enligt härstamningsbeviset.

Boltenskaniner
2018-05-10 00:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Nu har nykomlingarna äntligen anlänt, först ut är Lord of Lennox "Nox" :)

Annons:
Boltenskaniner
2018-05-10 00:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Cherry Garcia "Zera"

Sasha W
2018-05-10 14:30
#36

Hej! det är jag på mitt nya konto, mitt andra glömde jag mitt lsen o mäil till för jag e så smart ehe

men Esmé och Chicko dog, vi fick besök av räven, nu har jag en annan sorts bur och en ny kanin, hon heter Wissla(DVV) och så går jag i tankar på att skaffa en bj

Upp till toppen
Annons: