Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2852 ggr
Lakritsstjärna
2/22/18, 8:54 PM

Kanin fick kramper och dog :(

Min kanin fick plötsligt kramper och sen var hon slö innan nya kramper kom och jag tog upp henne och kände då att hennes hjärta slog långsamt för att sedan stanna. Senast i morse innan jag åkte till jobbet så var hon pigg och precis som vanligt. Hon var bara 6 månader. När jag fick henne så var hon ganska mager men jag har försökt göda upp henne men det var bara en månad sen så hon var fortfarande ganska mager men hon hade aptit så det var inte det att hon inte åt. Är det någon som kan ha någon idé vad som kan ha orsakat hennes död? Fanns det något jag hade kunnat göra? Var fint att se de andra kaninerna som gjorde allt för att hjälpa sin kompis. Efter första anfallet så sätt de alla runt henne och de putsa och värmde henne.

Annons:
[EM_L]
2/23/18, 2:01 PM
#1

Jag vet inte…

Men Vila i Frid lilla vän❤️

Det var fint av dem andra kaninerna🌺

tlover
2/23/18, 2:08 PM
#2

Det går att skicka in din kanin på obduktion. Jag vet inte vad det kostar då jag har aldrig behövt det och dessutom så skulle föreningen ha betalt om det hade behövts

l'm back

linnea567
2/23/18, 3:05 PM
#3

Om du inte redan begravt kaninen kan det vara en bra idé att göra som kommentar två tipsar om :) Så att risken inte finns att de andra kaninerna kan råka ut för samma <3  Speciellt vid plötsligt dödsfall kan det vara att rekommendera.

[AnimeV4]
2/24/18, 7:41 PM
#4

Kanske en väldigt dold infektion? Går de med infektioner länge kan de dö av blodförgiftning. Detta hände ett marsvin jag hade och han krampade också.

Twix*
2/25/18, 10:33 AM
#5

Tråkigt att höra :(  Hur såg kaninen ut? Teckning osv, kanske var det megacolon?

Lakritsstjärna
2/25/18, 4:59 PM
#6

Kaninen var vit med bruna fkäckar och blå ögon.

Annons:
cissi_1993
2/25/18, 6:31 PM
#7

följer då detta då nästan samma sak hände mej men jag han till vet innan hon dog och sen blev jag så ledsen att jag lät dom kremera henne

Silversongshoppkaniner
2/26/18, 7:48 PM
#8

Epilepsi kanske?

Lakritsstjärna
2/26/18, 9:24 PM
#9

Ja jag misstänker epilepsi efter som det var ganska likt min hunds anfall som hade epilepsi. Föll ihop och krampa samtidigt som hon bajsa och kissade påsig. Min hund åt medicin hela livet och blev nästan 15 år trotts epilepsi. Tyvärr klarsynta mun kanin sig :(

Upp till toppen
Annons: