Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 687 ggr
Elinstiger
2/19/18, 8:57 AM

Snälla behöver råd av erfarna kaninägare!!

Hej, har en vän som reser bort och jag ska hjälpa henne att passa hennes lilla chiuaua som är en hona. Hur fungerar detta med kaniner? Hon är liten och väldigt lugn i temperamentet och van med barn från 4 år… hur gör jag för att de åtminstånne ska kunna vistas i samma rum/lägenhet? Har en stor lägenhet och mångaställen kaninen kan gömma dig på.

Annons:
Arcade-Foodie
2/19/18, 9:20 AM
#1

Sålänge hunden inte är skälig och kaninerna kan ha ett säkert ställe så går det bra. Har själv haft över en golden i min lägenhet, min kanin var rädd i början men efter ett tag hoppad han upp i sin Höhäck och började äta medan hunden låg och kollade på. Det tar ett tag, men det gäller att hunden är lugn, när min kanin var en kaninunge var han helt orädd för hundar men när han blivit lite äldre så är han mer försiktig men det anser jag är bara bra ^^

Arcade-Foodie
2/19/18, 9:22 AM
#2

Men om dina kaniner har dålig erfarenhet med hundar så kommer det inte funka, min förra kanin var livrädd för hundar då han hade varit med om något dåligt med dem men lärde sig att acceptera katter.

Arcade-Foodie
2/19/18, 9:36 AM
#3

Du kan låna hundens filt och låta kaninerna bekanta sig med doften av hunden så brukar det bli lättare senare när de träffas. Då filten inte har varit något farligt.

Elinstiger
2/19/18, 10:52 AM
#4

Hon är en mysig och väldigt lugn chiuaua. Tror inte de blir något problem. Min kanin har träffat större hundar förut men då har han varit i sin bur och då har de hälsat bara. Han är lugn och nyfiken min kanin :) tror de kommer gå bra. Tar ert råd att presentera de lugnt för varandra. Jag kommer ju vara hemma hela tiden och ha koll så tror de kommer gå bra. Tar till mig era råd! Stor tack för er tid o hjälp! :)

Elinstiger
2/19/18, 10:52 AM
#5

Hon är en mysig och väldigt lugn chiuaua. Tror inte de blir något problem. Min kanin har träffat större hundar förut men då har han varit i sin bur och då har de hälsat bara. Han är lugn och nyfiken min kanin :) tror de kommer gå bra. Tar ert råd att presentera de lugnt för varandra. Jag kommer ju vara hemma hela tiden och ha koll så tror de kommer gå bra. Tar till mig era råd! Stor tack för er tid o hjälp! :)

cissi_1993
2/20/18, 7:21 AM
#6

jag skulle nog inte låta dom träffas utan typ galler i mellan från början ifall hunden tror att det är någon typ av tuggleksak. sen tror jag man får känna sig för men ALDRIG lämna dom oövervakade.

Annons:
Elinstiger
2/20/18, 10:57 AM
#7

Helträtt kommer sjävklart hålla koll. Har ju min kanin inne i sin bur om nätterna men tänkte när jag är hemma så sparringen han helt fritt så de var mer därför jag undrade. Men kommer vara lugn och så när de träffas första gången så fårt vi se hur de går.

vallhund
2/22/18, 4:02 PM
#8

#6 En Chihuahua lär inte vara större än en kanin så det scenariot låter inte troligt, om inte hunden lider av megalomani.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

cissi_1993
2/23/18, 9:51 PM
#9

Sant men dom har vassa tänder och han kan ju lika bra bli rädd eller arg och bita kaninen.

Elinstiger
2/25/18, 4:03 PM
#10

Det har gått super med kaninen och hunden i samma rum. De är nyfikna och gosar ihop.

Arcade-Foodie
2/25/18, 4:20 PM
#11

Va roligt att det gick bra ^^

Upp till toppen
Annons: