Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 732 ggr
Elinstiger
2/12/18, 6:02 PM

Kaninens öga rött och varar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej snälla hjälp!! Se bilden nedan! Vad ska jag göra? De kommer som genomskinligt klet från kaninens öga, hon orkar heller inte hålla sitt öga öppet och är känslig för ljus. Vad är detta???

Annons:
Arcade-Foodie
2/12/18, 6:15 PM
#1

Du behöver ta din kanin till en veterinär, det finns många saker som kan orsaka att ens kanins ögon blir dåliga. Tandproblem, infektion, igen satta ögonkanaler mm. Bästa är att kolla upp det hos veterinären och ha koll på matvanorna.

Elinstiger
2/12/18, 6:26 PM
#2

Jag ringde djursjukhuset. De bad mig koka upp vatten och låta de svalna sedan prova badda hennes öga. Imorgon boka tid och åka in om de inte är bättre.

Arcade-Foodie
2/12/18, 6:27 PM
#3

Jag hoppas att det går bra med din kanin och att hon blir bättre.

Elinstiger
2/12/18, 6:46 PM
#4

Jag med, tack snälla :)

[AnimeV4]
2/12/18, 10:21 PM
#5

De menade säkert koksalt och då är det 1 kryddmått salt på 1 dl vatten som gäller! Hoppas att det blir bra med kaninen!

Elinstiger
2/12/18, 10:27 PM
#6

Tack till er som svarat. Jag kokade upp vatten och lade u bomullstussar. Sedan tvättade jag rent hennes öga nu är ögat helt normalt igen men ska ändå ta en sväng till vetrinär för att vara på den säkra sidan :)

Annons:
[AnimeV4]
2/13/18, 5:42 PM
#7

Jättebra! Uppdatera gärna! Var du där idag?

Elinstiger
2/13/18, 9:30 PM
#8

Ögat vart super!! Hon mår toppen nu vi behövde aldrig åka in :) kommer själcklsrt hålla ett extra öga på henne.

[AnimeV4]
2/13/18, 9:32 PM
#9

Åh, jättekul att höra ju!❤️

Elinstiger
2/13/18, 9:40 PM
#10

Har en fråga. Har en kaninhona som bor med 7 veckor gamla ungar. Hade de ute tillsammans i rummet på mattan och gav lite smått och gott. Plötsligt går hon till attack mot de små :/ är lite orolig. Gjorde jag fel att ha de ute tillsammans? Vågar jag låta de vara i samma bur med henne under natten? Kaninungarna är starka och självständiga. Behöver verkligen råd och tips

Sandiy
2/14/18, 9:43 AM
#11

#10 sära på dom nu. Är de 7v klarar de sig fint utan mamman. Kan vara så att hon börjar tröttna på dom. Eller så ville hon ha allt de goda för sig själv. Hoppas de gick bra under natten!

Elinstiger
2/14/18, 1:44 PM
#12

Allt gick bra under natten. Beställt hem en bur som kommer ikväll. Misstänker också att hon tröttnat på de stackarn får ingen ro :-D

Sandiy
2/14/18, 1:51 PM
#13

#12 va skönt! De brukar va så mot slutet hehe!

Annons:
Upp till toppen
Annons: