Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1344 ggr
Twitter och Twittra
2/11/18, 9:31 PM

Panik

Hej igentligen vet jag inte vad jag gör här jag har ju undulater. MEN JAG HAR PANIK. Min kompis ska skaffa kanin fast läser inte på. Jag vet att vid fyra månader får man börja hoppa kaninen men det visste inte hon och hon ska hoppa sina kaniner. Hon vet inget om någonting. Okej hon vet att en kanin är ett djur. Jag är rädd att hon inte kommer ta ansvar. Hon förväntar sig även att det ska följa transportbur och allt sådant från uppfödaren. Hon ska få kaninerna i maj och det ända hon har är en borste som jag tror inte existerar eftersom att jag aldrig får se den. Återigen hon kan inget om kaniner. Jag ska tjata om att hon ska bygga en sitthylla eller ett hus. (Man ska väl gärna ha något av dem eller båda?) aja finns det något jag kan göra tycker ni?!?! Tänker på det varje dag och blir bara mer och mer orolig aja hejdå och tack alla som har hängt kvar.

Annons:
[AnimeV4]
2/11/18, 9:39 PM
#1

Jag tycker att det är bra av dig att bry dig så mycket om kaninen! Hur gammal är din kompis? Är hon under 18 är det föräldrarna som har huvudansvaret. Om hon skaffar kaninerna och de far illa kan du faktiskt göra en anmälan (anonym om så önskas) till Länsstyrelsen.

Jättetråkigt och oansvarigt med folk som inte läser på innan de skaffar djur.

V:s79
2/12/18, 1:11 AM
#2

Det är ju ett bra tag tills maj så tjata på henne eller berätta pga för henne att hon måste läsa på ordentligt innan hon får hem kaninerna och det är viktigt med rätt storlek på bur och sitthylla tex sen kanske inte borste behövs direkt mo det är korthåriga kaniner medan klotång är väldigt viktigt speciellt en bra som klipper och inte nyper av klorna. Och att uppfödaren kan lära henne klippa klorna på kaninerna. Ska dom bo i samma bur och är dom av samma kön annans måste dom bo i olika från start tills den ena är kasterad så det inte blir ungar. Sen är det viktig att hon läser på om kaninens foder för allt för många nybörjare ger kaninblandnomg i mängder och då äter kaninerna för lite hö som är basfödan så dom allra flesta klarar sig bra på endast. Sen vad som är nyttigt att ge ibland och vad man absolut inte ska ge kaninerna. Hur hon ska hanterar dom rätt dör att skrämma dom eller förstöra deras tilllit till människor och inte ha för bråttom att kela och hålla i dom för mycket innan dom fått landa och känna sig trygga innan man håller på med dom så mycket.

[AnimeV4]
2/12/18, 2:26 PM
#3

Är hon myndig alltså? Är uppfödaren en duktig registrerad uppfödare? Om den är det kan du ju höra av dig till denne (om du vet vem det är) och säga att det kanske inte är så lämpligt att sälja kanin till din kompis.

Twitter och Twittra
2/12/18, 3:23 PM
#4

Min kompis är under 18. Har tjatat allt som går idag men inget har hänt. Jag ska försöka igen imorgon. Det ända jag får som svar är typ bry dig om dina undulater jag vet mer om kaniner. Iallafall idag hörde jag att du skulle köpa från en annan uppfödare så kaninerna kommer tidigare. Jag tror att hennes pappa som även ska skaffa en av kaninerna läser på så jag tror det kan gå men ska hålla mig på vakt. Men nu kan jag inte skriva mer för jag måste städa hos undulaterna. Hejdå.

[AnimeV4]
2/12/18, 3:27 PM
#5

Sålänge föräldrarna tar huvudansvaret och eventuella veterinärkostnader så ser jag inga problem, men då ska de ju ta det ansvaret också. 

Jag hejar på dig och tycker samtidigt att det är tråkigt att man behöver passa upp på en annan människa.

Lycka till med dina undulater! Det finns egna sajter för undulater och burfåglar, vill jag minnas🙂

Upp till toppen
Annons: