Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 897 ggr
pamn
2/11/18, 2:04 PM

Hona tog ut kaninunge ur bo

Min hona fick ungar för 4 dagar sedan hon har grävt ner dom i hö och halm men hade bara dragit lite päls. Idag såg jag att hon dragit massa ny päls och lagt ovanpå boet och så låg en unge utanför boet som hon måste tagit ut (låg typ en halv meter från boet. Jag öppnade boet och la ner ungen igen som skakade men fortfarande var varm, varför gjorde hon så? Vet någon?

Annons:
Maleficum
2/11/18, 2:15 PM
#1

Ibland kan de råka få med sig nån unge ut om de fortfarande suger sig fast vid bröstvårtorna när honan hoppar ur boet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

pamn
2/11/18, 2:39 PM
#2

Okej tack för svar, hoppas på att det är det som hände, dom ser runda o goa ut annars:)

tlover
2/11/18, 3:41 PM
#3

De bästa bolådor ska vara dom med en liten tröskel, det ska minska risken för sånt, men jag har inte haft sådana själv men då har jag haft underbara kaninmammor till största delen också så jag har inte varit med om det (men jag har hört om många som haft det så, så jag är nog undantaget snarare än tvärtom)

l'm back

pamn
2/11/18, 8:43 PM
#4

Tyvärr har hon valt att bygga bo utanför bolådan i en hög av halm och hö så det är lite lättare hänt att någon hamnar utanför:/ Får bara hålla lite extra koll:)

tlover
2/11/18, 10:34 PM
#5

#4 det behöver inte vara illa bara det är en bra mamma i övrigt

l'm back

Upp till toppen
Annons: