Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 790 ggr
Hailey-A
2018-02-06 22:46

Gnager i galler

Hej! Min kanin är instängd i ett rum och får komma ut i huset några gånger om dagen. Han gnager på gallret hela dagarna och nätterna, så att vi måste sätta dit en handduk eller filt för att han inte ska komma åt gallret. Ikväll stänger vi dörren så att han inte kan gnaga på gallret, men problemet nu är att det är kolsvart i hans rum, så han stampar i golvet hela tiden. Min pappa blir galen, jag med! Min pappa blir irreterad när jag går upp sent på kvällen för att fixa till kaninen, men jag ska fixa en liten lampa till honom ikväll ifall att han inte slutar att stampa. Ser han ingenting nu? Är det därför han stampar? Kan tilllägga att han stampade redan innan vi stängde dörren, det var därför vi stängde så att vi inte ska höra hans stampande, men vi hör det ändå och han stampar ennu mer nu!

Annons:
Hailey-A
2018-02-06 22:47
#1

Jag ska vänta och se ifall han slutar att stampa, ifall han inte slutar inom 15-20 minuter så hämtar jag en liten lampa till honom.

Hailey-A
2018-02-06 23:00
#2

Kan också lägga till att jag lade in sallad utspritt på golvet, han har en jätte stor gren, lade även in en aktiveringsboll med pellets i, han har en tunnel, en liten gran från skogen, jag lade in en lite godisboll som inte alls är nyttig bara för att han skulle ha mer att göra, dränkt i honung & frukt från djuraffär, jag lade in en foppatoffel för att han tycker om att "gosa" med dom när dom står på altanen, alltså har han massor att göra & det finns fler saker i rummet. Han har sitt hus i buren och en "hundkoja" som han kan gömma sig i ifall att han är rädd. Han har inte stampat på ca 5 minuter, hoppas att han har slutat nu:)

Arcade-Foodie
2018-02-06 23:15
#3

Försök lära honom att buren är något positivt, min kanin är lös största delarna av dagarna men i buren äter han hö och väntar tills han blir utsläpt, vissa gånger har han en leksak. Men ha inte så mycket godsaker det kommer göra att magen blir dålig.

Hailey-A
2018-02-06 23:21
#4

Okej, jag hoppas att jag får tips? under dagen imorgon så att jag kan pröva tipsen imorgonkväll :)

Upp till toppen
Annons: