Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 541 ggr
Hailey-A
2/4/18, 9:52 AM

Uppfödare

Hej, finns det uppfödare i Uppsala? Helst större kaniner som Gotlandskanin, Rex, Belgisk hare, belgisk jätte, fransk vädur & engelsk vädur. Ifall det finns uppfödare längre bort än 1 timme så möts vi halvvägs, men helst inte längre än 1 timme bort.

Annons:
tiger tok
2/4/18, 10:10 AM
#1

Vi ska troligtvis ta en kull gotlandskaniner kommande halvår, är det av intresse? Finns i Vallentuna:)

Hailey-A
2/4/18, 10:12 AM
#2

Ja, jag kan vara intresserad :)

Peak303
2/4/18, 4:09 PM
#3

Här hittar du uppfödare registerade i SKAF som är med i Uppsalas avelsförening: http://www.ulkaf.se/uppfoumldare.html

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Fridaaaa
2/4/18, 4:14 PM
#4

Du skulle ju nyss göra dig av med kaninen du har?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hailey-A
2/4/18, 4:22 PM
#5

ja, jag försöker få min kanin såld. Tänkte ifall någon hade en kull till sommaren eller hösten:)

Irmelinis
2/4/18, 4:25 PM
#6

Ingen seriös uppfödare kommer sälja kanin till dig, när du bara haft din kanin i 3 månader och redan ska hitta nytt hem till den..

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Arcade-Foodie
2/4/18, 4:26 PM
#7

Varför behåller du inte din kanin? Och varför ska du köpa nya, om några månader kan du göra honom utekanin, istället för att sälja honom för din familj gör fel, de kommer göra samma fel till nästa kanin.

Arcade-Foodie
2/4/18, 4:27 PM
#8

Det är bara konstigt om jag var tvungen att sälja min kanin skulle jag inte köpa nya igen samma år :3

Hailey-A
2/4/18, 4:28 PM
#9

Jag ska prata med dom tills att dom förstår att man inte kan ge kaniner vad som helst och hur mycket som helst. Dom kanske förstår senare, därför kanske jag kan skaffa senare. Men slutpratat om det :D

Fridaaaa
2/4/18, 4:31 PM
#10

Inte så ansvarsfullt att omplacera sin kanin och sedan fundera på en ny redan :/ 
Och det kommer att bli samma femma med den nya sen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hailey-A
2/4/18, 4:32 PM
#11

Ni förstår inte hur jag menar, läs min andra inlägg så förstår ni :D

Fridaaaa
2/4/18, 4:34 PM
#12

#11 Ditt andra inlägg?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hailey-A
2/4/18, 4:36 PM
#13

Problemet är inte stort längre, min mamma har slutat att ge honom någonting, ifall hon ger något så är det lite persilja eller sallad. Min brorsa verkar också ha fattat. :)

Annons:
Linnea777
2/4/18, 4:37 PM
#14

Kan du inte lämna ut den kaninen som du har nu på foder, om du ändå ska ha en kanin till senare?

Hailey-A
2/4/18, 4:40 PM
#15

Jo det kanske jag kan :D

Upp till toppen
Annons: