Annons:
Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 1344 ggr
Elslind04
1/28/18, 3:07 PM

Kaniner leka?

Hej! Ja la tidigare upp ett inlägg om var man kan boka kaninträff och då fick jag svar att kaniner inte ska träffa varan. Vad jag läst och av mina erfarenheter kan kaniner leka med varandra om de inte är inne på varandras revir. Vad tycker ni?

Annons:
Itchy
1/28/18, 3:14 PM
#1

en korkad risk att utsätta sin kanin för, speciellt iom alla sjukdomar som kan smitta såsom RVHD2 och flera dödliga

You can't spell Bitchy without Itchy

Elslind04
1/28/18, 3:35 PM
#2

Även om de är friska, vaccinerade och så? Förstår att det är en risk är bara förvånad att jag inte läst om det förut!

Arcade-Foodie
1/28/18, 4:02 PM
#3

Allt beror på kaninernas personlighet men skulle aldrig göra det. Gjorde det en gång när jag var liten (9-10 år) det gick jättebra tills en av mina vänner satte ner en av deras kaniner, den gick direkt mot attack mot min kanin jag hade då och han vart blind på ena ögat, hann inte gå i mellan, det var under någon sekund. Min kanin gjorde ingenting och fick ta smällen, som påverkade resten av hans liv. Den kanin attackerade inte de andra kaninerna och alla var kastrerade. Det var dumt av mig men det var längesen. Lärde mig av mitt misstag. Det var inte någons revir, det var en uppsatt Hage på en äng som jag och mina vänner gjorde. Det är inget jag rekommenderar. Bättre att skaffa en till kanin och låta dom bli vänner om du vill att din kanin ska leka med någon.

Peak303
1/28/18, 5:50 PM
#4

Att sätta ihop kaniner utan anledning att dessa ska bonda och bo tillsammans känns väldigt onödigt. 

#2 Vaccin är inte 100% skydd och även om en kanin visar sig frisk vet du egentligen aldrig om denna är helt frisk. Då en kanin sällan visar något för ens dess att den är dödligt sjuk.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

muminminkanin
9/12/19, 4:21 PM
#5

Hej jag har haft kaninträffar med min kanin innan och det har gått jättebra. Om du fortfarande vill ha en kaninträff md någon så letar jag fler kaninkompisar till min kanin Bor i Skåne/Blekinge

Upp till toppen
Annons: