Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1633 ggr
Arcade-Foodie
1/24/18, 4:06 PM

Inreda en utebur

Hej, jag vill ha tips? på hur man inreder en utebur på bästa möjliga sätt, så att kaninerna har det bra :3

Annons:
Fridaaaa
1/24/18, 4:08 PM
#1

Hur ser uteburen ut`? Mått? 
Lättare då :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arcade-Foodie
1/24/18, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Buren är en tvåvåningsbur med måtten 2*0,8*0,8 m och botten våningen kommer vara 3*3*1,1 m. Liknar nästan som den på bilden :3

crystalguurl
1/25/18, 7:41 AM
#3

Jag använder mig av tunnlar, små hus, sittpallar de även kan vara under, sen olika material på vissa ställen. T.ex är övervåningen full med halm med ett hus och sittpall, och på undervåningen finns toa med massa hö. Sen i utehagen som är kopplad till buren har de massa inredning men även någon öppen yta där de kan skutta på. :)


Saga lover
1/25/18, 9:49 AM
#4

sitthylla älskar mina, även någonstans de kan krypa in och gömma sig/ värma sig till exempel ett hus.

Arcade-Foodie
1/25/18, 1:08 PM
#5

Aha, tänker ha toaletten inne på den isolerade delen, så jag slipper krypa in i buren och ta ut den varannan dag. Vet att min kanin jag har nu älskar att sitta uppe högt och spana, så får fixa många sitthyller, tunnlar är ju smart och hus. :3

Fridaaaa
1/25/18, 3:42 PM
#6

#5 Rekommenderar att inte isolera, för kan lätt bli fel, att det inte håller ute det kalla. Bättre att lägga in massa halm i den delen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Arcade-Foodie
1/25/18, 5:27 PM
#7

Vet hur man isolerar bo delen, gjorde det på min förra utebur och då var temperaturen alltid minst 10 grader, när det var minus ^.^

Upp till toppen
Annons: