Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 759 ggr
gigikanin
2018-01-23 19:24

Hjälp, snabbt! Behöver svar NU!

när Zoey kommer in till honom (Ace bor just nu i ett stort badrum) så börjar dem bråka och pälstussar flyger omkring. och när Ace kommer in till Zoeys rum, så blir hon jätteagressiv och river honom och morrar på honom. vad ska jag göra så att dem blir sams, och så att Zoey vill släppa in Ace till sitt rum? skulle bli så glad om nån kunde hjälpa mig, har läst överallt men inget hjälper 😩❤️

Annons:
Herveaux
2018-01-23 19:27
#1
Kirnzy
2018-01-23 19:28
#2

Du har redan fått svar i två andra trådar dom du inte svarar på. Det hjälper nog inte särskilt mycket att skapa nya trådar med någon dags mellanrum.. (Edit: såg nu att herveaux hann före..)

linnea567
2018-01-23 21:32
#3

Du verkar ha haft det såhär med kaninerna i nu en vecka. Kanske dags att omplacera den ena om det nu går så dåligt att du behöver lägga ut ett nytt panik-inlägg varannan dag?  

Är ju inte speciellt smart att upprepande låta dem springa in till varandra och låta dem slåss en stund… Föreslår även att du kollar dem noggrant efter skador. Har ju gått en vecka och samma panik-meddelande den fjärde gången angående slagsmål. Blir lite orolig för de små.

gigikanin
2018-01-24 07:19
#4

#1 #2 #3 andledningen till att jag lägger upp nya inlägg nästan varannan dag är för att jag inte kan se mina andra. tack för svaren iallafall! #3 problemet är då bara att båda kaninerna har varit överallt i huset, och jag har galler, men hur ska jag sätta fast det i golvet? och det är så passt lågt att de kan hoppa över det.

Fridaaaa
2018-01-24 08:36
#5

#4 Gå in på "Mina inlägg" här på kanin.ifokus så finns de där.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gigikanin
2018-01-24 17:09
#6

#5 Nej de finns inte där för mig ://

Annons:
Fridaaaa
2018-01-24 17:13
#7

#6 Det finns det för alla :) Eller går du in på din egna profil och kollar under "inlägg" :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linnea567
2018-01-24 17:14
#8

Så vilka försök har du gjort hittills då? Hur är boendesituationen? Har du kollat dem båda efter skador? Hur stort mått på gallret? Har du någon bur eller möjlighet till att skaffa?

gigikanin
2018-01-24 20:03
#9

Ja, jag har kollat super noggrant efter skador, ingen av de har några skador. Hittills har jag släppt in de till varandra (inne i vardagsrummet, där ingen av de har varit jättemycket.) sedan har jag låtit Zoey komma in till Ace (han bor då i ett stort badrum) och det har gått bra först. Nu när han har bott där en längre tid blir han lite aggressiv och morrar lite tyst. Då sepererar jag de ich väntar lite tills att de får träffas igen. Måttet på gallret är väldigt litet, 40 cm högt x 25 cm brett. Jag har ingen bur just nu (bara zoeys) men har möjlighet att köpa en till Ace.

cissi_1993
2018-01-24 20:37
#10

det ställer till det lite att du inte har ett ordentlig galler som du kan separera dom med då dom gärna ska umgås genom galler ett tag innan dom ska gå i hop om jag har förstått det rätt . pröva att ha zoeys bur i badrummet men släpp inte ut henne och se om dom tillslut kan komma överens. eller vilket kanske är bättre köp kompostgaller och gör 2 burar i vardagsrummet som sitter ihop så dom på en relativt ny plats får träffas utan att kunna göra illa varandra så mycket.

linnea567
2018-01-25 01:35
#11

följ kommentar 10.s råd och återkom om det fortfarande inte fungerar sen. Låt dem dock inte träffas fritt innan du känner dig helt säker på att de inte längre hyser agg. Kanin slagsmål kan gå RIKTIGT illa. Skicka gärna pm till mig så kan jag gärna ge steg-för-steg råd

gigikanin
2018-01-25 17:58
#12

tack så mycket för alla råd!

Upp till toppen
Annons: