Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 495 ggr
DonQuijote
2018-01-23 19:23

(O) Kastrerad och försäkrad hankanin till sällskap

Jag söker ett nytt hem till min 6,5 år gamla hane Mumrik (Född i Juli-augusti 2011) Han är kastrerad och försäkringen i Agria är betald fram till 19/01/01, denna överlåts till ägaren i det nya hemmet. Han har aldrig varit sjuk men är något känslig mot damm.  

Mumrik bodde tills alldeles nyss med två andra kaniner (kastrerad hane och en hona) vilket han gjort hela livet så han är nu för första gången ensam. Jag har tyvärr inte möjlighet att skaffa en till kanin och då Mumrik är skygg och ganska ointresserad av människor räcker inte mitt sällskap för att han ska må bra. Jag söker därför ett hem där det redan finns en hona och där kaninerna har plats att röra på sig naturligt. Själv använder jag kompostgaller och han har ca 150x150 cm golvyta att springa på när han inte är lös i rummet så han är inte van vid små burar. Han är också en liten marodör som gärna gnager på möbler och sladdar om han inte har mycket kartonger att leka med men lyssnar då man säger åt honom att sluta.
Jag vill att vi har fortsatt kontakt så att jag vet att det går bra för honom :)

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 16.0px} span.s1 {font-kerning: none}

Han bor nu inne så har du kanin ute men är intresserad finns möjlighet att ta honom fram på våren då det blivit varmare, jag har alltså inte bråttom utan huvudsaken är ett bra hem där han trivs.

Mumrik finns i Partille strax utanför Göteborg.

Annons:
Upp till toppen
Annons: