Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 884 ggr
Elinstiger
1/23/18, 12:17 PM

Någon som kan hjälpa mig säkerställa kön på kaninungar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla! Jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag har två ungar som är 4 veckor och som rubriken säger behöver jag hjälp att säkerställa deras kön. Jag misstänker att båda är honor men kaninuppfödning är nytt för mig.

Annons:
tiger tok
1/23/18, 2:25 PM
#1

Troligtvis honor. Kan du lägga upp en bild till på den som är längre bort från kameran.

Elinstiger
1/23/18, 2:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Men Ååh vad glad jag blir tack snälla för svar!! 😀 absolut!!

Elinstiger
1/23/18, 4:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kan jag ha en kastrerad hane som är 7 månader med en okastrerad hona som jag tänkte flytta ihop med honom när hon är: 10 veckor? Just nu bor hon med mamman och sitt syskon i andra delen av huset. Men om jag ska beskriva honom så är han blyg och tillbakadragen :D nyfiken men inte så tuff bland andra kaniner. vad säger ni som har lite mer erfarenhet? Jag har låtit de hälsa på varandra lite smått när båda varit i olika hagar och de har gått väldigt bra. Honan är han pappa till. Väldigt tacksam för återkoppling och hjälp!

tiger tok
1/23/18, 5:46 PM
#4

Ganska säker på att båda är honor. Låt ungen bli 12 veckor, och låt dem sedan träffas på en neutral plats (där ingen av dem varit tidigare). Det borde gå bra.

Elinstiger
1/24/18, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ni som har mer erfarenhet. Kan jag ha 3 kaniner i denna bur? Eller är de minst två jag kan ha, Vad säger ni? den har mått : 124*102*78

tiger tok
1/24/18, 12:04 PM
#6

Hur många kvadrat meter är buren sammanlagt? Ta bort saltstenen, den kan ge kaninerna urin/gall stenar.

Annons:
[EM_L]
1/24/18, 12:34 PM
#7

#5 Tycker att det blir för litet för två kaniner.

Elinstiger
1/24/18, 1:12 PM
#8

De är en gammal bild från när min kanin flyttade in till mig. Tog bort saltstenen då jag läste att de inte är bra för de, idag har han ingen alls. Hmm okej sååå blir till att kolla ny bur då :) tack snälla för att ni tog er tiden o hjälpa mig.

tiger tok
1/24/18, 6:51 PM
#9

Du kan ju ha den buren, men ställ en Hage som utbyggnad till buren.

Upp till toppen
Annons: