Kaninungar och avel

Någon som kan hjälpa mig säkerställa kön på kaninungar?

2018-01-23 12:17 #0 av: Elinstiger

Hej på er alla! Jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag har två ungar som är 4 veckor och som rubriken säger behöver jag hjälp att säkerställa deras kön. Jag misstänker att båda är honor men kaninuppfödning är nytt för mig.

Anmäl
2018-01-23 14:25 #1 av: tiger tok

Troligtvis honor.
Kan du lägga upp en bild till på den som är längre bort från kameran.

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2018-01-23 14:33 #2 av: Elinstiger

Men Ååh vad glad jag blir tack snälla för svar!! 😀 absolut!!

Anmäl
2018-01-23 16:16 #3 av: Elinstiger

Kan jag ha en kastrerad hane som är 7 månader med en okastrerad hona som jag tänkte flytta ihop med honom när hon är: 10 veckor? Just nu bor hon med mamman och sitt syskon i andra delen av huset. Men om jag ska beskriva honom så är han blyg och tillbakadragen :D nyfiken men inte så tuff bland andra kaniner. vad säger ni som har lite mer erfarenhet? Jag har låtit de hälsa på varandra lite smått när båda varit i olika hagar och de har gått väldigt bra. Honan är han pappa till. Väldigt tacksam för återkoppling och hjälp!

Anmäl
2018-01-23 17:46 #4 av: tiger tok

Ganska säker på att båda är honor.

Låt ungen bli 12 veckor, och låt dem sedan träffas på en neutral plats (där ingen av dem varit tidigare). Det borde gå bra.

Anmäl
2018-01-24 11:21 #5 av: Elinstiger

Ni som har mer erfarenhet. Kan jag ha 3 kaniner i denna bur? Eller är de minst två jag kan ha, Vad säger ni? den har mått : 124*102*78

Anmäl
2018-01-24 12:04 #6 av: tiger tok

Hur många kvadrat meter är buren sammanlagt?
Ta bort saltstenen, den kan ge kaninerna urin/gall stenar.

Anmäl
2018-01-24 12:34 #7 av: MEML

#5 Tycker att det blir för litet för två kaniner.

Medarbetare på  Omplacering och Teckning iFokus

Anmäl
2018-01-24 13:12 #8 av: Elinstiger

De är en gammal bild från när min kanin flyttade in till mig. Tog bort saltstenen då jag läste att de inte är bra för de, idag har han ingen alls. Hmm okej sååå blir till att kolla ny bur då :) tack snälla för att ni tog er tiden o hjälpa mig.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.