Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1170 ggr
Lakritsstjärna
1/21/18, 10:38 AM

Min nya kanin fick ungar som inte klara sig :(

Min nya kanin har fått ungar men det gick inre så bra. Hon separerades försent från sina bröder så hon var redan parad då jag fick henne 4 månader gammal. Hon fick 2 ungar tidigare i veckan en dag senare kom den 3:e och i dag kom den 4:e ungen 3 dagar senare än den 3:e ungen. Hon hade fött den sista ungen ute borta vid bajslådan där jag hittade den helt stelfrusen imorse. Vad beror det på att hon föder med så stort mellanrum? Varför försöker hon inte ens ta hans om ungarna varken boar och föder utomhus för att sedan lämna dem att dö i minusgrader? Är hon för ung eller kan det bero på något annat? Jag har kontaktat veterinär om de tyckte jag skulle åka in med henne och se om det var några ungar kvar men de tyckte jag kunde avvakta så länge hon åt och drack och verkade må bra.

Annons:
tlover
1/21/18, 11:08 AM
#1

första kullen hos även färdigvuxna kaniner har hög risk för att ungarna är dödfödda eller att honan inte tar hand om dom. Att en så ung hona inte tar hand om ungarna skulle jag nästan räkna som normalt. Är tanken att avla i framtiden så skulle jag däremot hålla koll på framtida kullar, men det är ju långt i framtiden

l'm back

Upp till toppen
Annons: