Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 532 ggr
gigikanin
2018-01-17 17:18

bråk :/

hejsan! jag adopterade en kanin för en vecka sen. han är en hane, heter Ace och är kastrerad. anledningen att vi adopterade honom är att vi ville ha en kompis till vår kanin Zoey. det är en hona och hon är okastrerad. första gången dem sågs gick det jättebra, dem var jättesnälla och buffade lite på varandra. dagarna efter det så började hanen rida på Zoey, men jag läste att det bara var för att göra upp rangen. han gjorde det några gånger, men nu, dem senaste dagarna har dem börjat bråka. när Zoey kommer in till honom (Ace bor just nu i ett stort badrum) så börjar dem bråka och pälstussar flyger omkring. och när Ace kommer in till Zoeys rum, så blir hon jätteagressiv och river honom och morrar på honom. vad ska jag göra så att dem blir sams, och så att Zoey vill släppa in Ace till sitt rum? tacksam för svar! :)

Annons:
Arcade-Foodie
2018-01-17 18:51
#1

Försök att låta dem träffas i ett rum de inte varit i, för när du släpper andra kaniner i deras territorium så brukar de vilja försvara sitt revir mot inkräktare och de som inte hör hemma där. Det kanske hjälper dig :3

Arcade-Foodie
2018-01-17 18:53
#2

Har själv haft två kaniner på tillsammans men min hane då var väldigt undergiven så det var inga problem. Så har inte mycket erfarenhet gällande ihop sättning.

Upp till toppen
Annons: