Annons:
Etikettallmänt
Läst 524 ggr
Arcade-Foodie
2018-01-16 09:45

Sätta ihop kaniner

Till sommaren kommer jag skaffa en hona till min hane och jag är så osäker om det kommer gå bra. Har läst massor om hur man introducerar en kanin och min kanin kommer kastreras någon gång de närmsta månaderna (feb-mars) när jag inte har mycket skola. Hade tänkt att min hane kommer få vara i buren medan honan får vara fri gående i mitt rum, så jag kan spendera mycket tid med henne och göra henne tam samtidigt att hanen och honan träffas via gallret. Kan man låta en kaninunge träffa min hane redan när honan är 3/4 månader gammal eller blir det för tidigt. Hon kommer att vara större än min hane. Jag tänkte låta dom träffas inne på toaletten eller vardagsrummet, då jag flyttar hem till sommaren. Så de mesta i huset är neutral territorium Och nytt även för min hane.

Annons:
kanin/höna
2018-01-16 11:18
#1

Låter du de prata lite igenom gallret så kommer det gå utmärkt prova korta stunder går det bra så är det bara att sätta ihop. De kan hoppa på varandra en gång eller två men det är normalt sålänge de inte slås så det flyger allt för många hår tussar

crystalguurl
2018-01-18 13:36
#2

Satta precis ihop min 5 åriga hane med en 3 månaders hona. Det gick super! De bodde i ca 1 vecka i samma bur fast uppdelad med galler, de nosade på varandra och blev vana. Sen bytte jag sida under en vecka och satt ihop dem. Det blev aldrig något stort bråk utan endast att hanen visade att han var dominant genom parning/jaga. Min hona är även större än hanen och som sagt, det var inget stort problem.


Arcade-Foodie
2018-01-18 15:04
#3

Tack för tipsen, ser verkligen framemot att skaffa min hona men det blir som sagt till sommaren då jag även har tid att göra henne tam. :3

Upp till toppen
Annons: