Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4860 ggr
Ulvelin
1/14/18, 4:02 PM

hostar/nyser?

Hej! 

min kanin har börjat hosta på sista tiden. ibland bara kanske ett litet host men ibland lite mer.För övrigt är han pigg äter,dricker och bajsar som vanligt. ska söka veterinär men kollar lite vad de kan vara. i sele t.ex när jag hoppar så kan han få upp mycket fart och då rycker han till och hostar när jag stannar men om han bara har ett lugnt tempo så hostar han ej. Dock har han bara fått vara i Hage sen jag upptäckte detta. andningen låter oxå helt ok. vet ngn vad det kan bero på?

Annons:
Ulvelin
1/15/18, 3:28 PM
#1

putt❤️

Ulvelin
1/20/18, 8:30 PM
#2

putt

Kaninen Florian
1/20/18, 9:07 PM
#3

hmmm…svårt, kanske är din kanin bara lite hostig, min kanin hostar också¤

[AnimeV4]
1/20/18, 9:31 PM
#4

Jag skulle ha avvaktat eftersom allmäntillståndet inte är påverkat. Det låter ju som att det finns ett samband med att han har lite bråttom.

Arcade-Foodie
1/20/18, 9:44 PM
#5

Min kanin brukar få hostningar när han har sprungit massor och lekt, tror bara han är extrem andfådd då veterinären säger han är helt frisk och jag har kollat 2 gånger. Kaniner nyser som vi människor gör ibland, när något damm eller annat fastnar i nosen.

kanin/höna
1/20/18, 10:17 PM
#6

Lite hosta eller nysningar är inte farligt så länge det int håller på hela tiden under lång tid. Men kaniner kan oxå bli försylda och ibland kan de vara lite dammigt hö även om det inte märks och den hostar till

Annons:
Ulvelin007
1/27/18, 10:42 AM
#7

Okej tack

Maleficum
1/27/18, 4:50 PM
#8

Är det främst när han går i sele som han hostar? I vilka situationer isåfall? Om det är när han drar till i selen och liknande kan det vara så att han hostar för att selen trycker till och irriterar på halsen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Ulvelin007
1/28/18, 3:10 PM
#9

Har börjat träna kommandon i sele nu så oftast inte men han hostar i buren/hagen oxå❤️❤️❤️

julelii
1/29/18, 9:27 AM
#10

det är ganska vanligt att kaniner vid ung ålder runt 1-12 månader kan vara lätt förskyllda eller trånga näs hål men det är ingen fara så länge den värkar pigg och så speciellt, när kaninen befinner sig runt 4 månader- 9 månader kan det vara mest täppt i deras små nosar men det är ganska vanligt,  min kanin brukar låta som en gris ibland och hon brukar bli skrämd av sitt eget ljud men anars är hon jätte pigg och busig<3

Ulvelin
2/2/18, 8:49 PM
#11

tyvärr är han snart 3 år så ingen ungkanin så men sånt kan ju hända

julelii
5/20/19, 12:45 PM
#12

#11 har det blivit bättre?

Upp till toppen
Annons: