Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1327 ggr
[Smulan94]
1/10/18, 6:13 PM

Okastererad hane med hona

Hej! Jag har en lösgående okastererad hane på snart 6 månader. Min kanin som jag har nu ska kastereras innan sommaren för att han ska kunna gå ihop med en hona. Kan jag ha honan i samma rum som hanen när honan är i buren, eller kommer hanen börja skvätta hela tiden? Jag kan ha honan på nedervåningen men då skulle den bli ensam eftersom vi nästan aldrig är på nedervåningen. Jag kan inte vänta med att skaffa en till kanin, men om det är så att det inte skulle funka så kommer jag inte att skaffa en hona innan hanen är kastererad. Kanske kan kasterera hanen för min månadspeng. Brukar det kosta mellan 500-1000kr? Förlåt för väldigt komplicerat skrivet, men det är svårt att skriva vad jag menar:D

Annons:
[EM_L]
1/10/18, 6:26 PM
#1

Kan bli stressande för honan så jag hade inte gjort det.

Han kommer bli hel tokig och försöka ta sig in.

[Smulan94]
1/10/18, 6:33 PM
#2

Jag kanske ska kasterera honom när jag fått mitt barnbidrag. Jag fattar inte varför mina föräldrar är emot att kasterera kaninen. Mina föräldrar är alltid emot när man ska göra saker med djur, för dom tycker det är onödigt. Men dom fattar ju ingenting om djur.

[EM_L]
1/10/18, 6:38 PM
#3

#2 Vet hur det känns=/

Pappa snackar om att para Mira bara för att hon "Skulle må bra av det"

Men det har han slutat med.

[Smulan94]
1/10/18, 6:57 PM
#4

Du kan ju iallafall få fler djur. Mina föräldrar vill inte ha fler djur ( vi har en katt, kanin och akvarier ). Mina föräldrar tycker att jag inte är värd någonting ( att jag inte ska få saker ) för att det är bråk mellan mig och min brorsa varje dag och jag går inte i skolan. Men du kan ju iallafall få fler djur om du skulle vela ha det ! :( :D Avundsjuk på folk som har en normal brorsa, det är hans fel att det är bråk och att våran familj suger.

Kirnzy
1/10/18, 7:30 PM
#5

Det är väll självklart att dina föräldrar inte vill hjälpa till att betala tex kastrering för att du ska kunna köpa en till kanin, när de inte ens vill ha mer djur. Att du bråkar med din bror varje dag kan knappast vara endast hans fel, det känns som om du skyller allt på honom. Det kanske skulle bli lättare hemma om du är lite positiv, av det du skriver om det låter du inte så trevlig heller. Var glad över att du får några pengar över huvud taget, själv skulle jag inte ens kunna tänka på det om jag inte gick i skolan och så är det för många andra också. Så om du nu inte har så mycket pengar, du har inte ens råd med en doppvärmare? (Och de är inte alls dyra), och du låter dina fiskar gå i 18-19grader, vilket är alldeles för kallt för dem, så kanske du borde sluta tänka på att du bara ska ha fler djur hela tiden. Det känns inte alls seriöst. Var nöjd med det du redan har istället, det är nog inte många som inte går i skolan, bråkar med sin bror varje, säger att ens familj suger och klagar över att man inte får ha mer djur, som får ha både katt, akvarier, en kanin och kanske en kanin till.

Arcade-Foodie
1/10/18, 7:47 PM
#6

Finns det en anledning till varför de inte vill skaffa fler djur. Mina föräldrar ville inte ha djur, så jag flyttade hemifrån och valde studera i en annan ort för att köpa mitt husdjur och till sommaren ska jag flytta hem igen, då jag fysiskt inte klarar av att bo själv för stunden och samtidigt hantera mina studier. Men då visade jag till mina föräldrar att jag tar hand om mitt husdjur, tar ansvar gällande mina studier och kan ta hand om mig själv samt budgetera, vilket var anledningarna för att jag inte fick ha fler husdjur efter min första kanin. Så nu till sommaren skaffar jag en till kanin och nästa år blir det en hundvalp. Allt för mig var att jag bevisade att jag kunde göra allt och att de inte behöver hjälpa mig eller ha något ansvar.

Annons:
Arcade-Foodie
1/10/18, 8:00 PM
#7

Jag själv har fixat en budget bara till min kanin, han har 10.000kr som bara är hans. Då det är till veterinär kostnader och jag fyller hela tiden på, när ja får lite pengar över på slutet av månaden. Så om dina föräldrar inte vill betala veterinär kostnaden så får du stå för den och se till att spara pengar så om kaninen skulle bli sjuk så ska du kunna stå för veterinär kostnaden.

[Smulan94]
1/10/18, 8:30 PM
#8

Det är min brorsas fel att denna familj bråkar varje dag eftersom han har grov ADHD. När min brorsa inte är hemma så är det inte bråk alls, han sov borta i 2 dagar denna vecka och det var inte ett ända bråk. Så jo det är hans fel att det är bråk! Jag vill ha fler djur för att det är kul att ta hand om. Mina föräldrar köper rätt så ofta saker till mina djur osv, jag beskrev det dåligt. Det är det att mina föräldrar tycker att jag inte är värd någonting för att jag inte går i skolan och bråkar med min bror. Mina föräldrar köper saker till mig flera gånger i månaden, det jag menar är att dom inte vill betala FÖR dyra saker för det är jag inte värd. Mina föräldrar säger bara att dom inte vill betala saker som inte är så viktigt, en doppvärmare tycker dom är lite för dyrt. Men om jag måste ha det så skulle dom ju köpa en, men det behövs ingen doppvärmare nu för det löste jag. Mina föräldrar vill inte köpa saker till mig för att jag inte ens pluggar hemma, jag sitter i sängen hela dagarna. Om jag skulle börja ta hand om en hund eller börja träna så hade ju dom tyckt att jag är värd saker. Det är det att jag aldrig gör någonting. Det är inte bara för att jag inte går i skolan och bråkar med min brorsa. Det är mest för att jag sitter i sängen hela dagarna och gör ingenting. Alltså om jag skulle börja röra på mig så hade ju dom köpt nästan allt jag bad om. Jag är inte alls negativ! Jag borde bara sluta skriva inlägg på iFokus. Jag får bara hat/nagativitet hela tiden. Jag vill radera alla inlägg och kontot och börja om på nytt, men det går ju inte.. Mina inlägg kommer alltid att finnas kvar, alltså om jag skapar ett nytt konto och ställer liknande frågor i framtiden så kommer folk fatta direkt att det är jag. Men jag kommer att skapa ett nytt konto nu. Det ska jag gå och fixa på datorn nu. Hejdå!

[Smulan94]
1/10/18, 8:31 PM
#9

Avslutat inlägg

Max858
1/10/18, 11:50 PM
#10

Kan både förstå i din situation och inte! Dem vill säkerligen inte betala för en kastrering för att du ska betala de själv! Så är uppväxten o så har ja med haft de! T.ex. ville ha en stationär dator typ hels tiden dem sa hela tiden du får betala själv! O nu har ja betalat själv! Så dem vill nog att du ska börja tänka på dina pengar! Dem vill såklart inte nåt illa för dem inte betalar den kastreringen! Ja förstår de med grov adhd har själv haft en i skolan som har varit jobbig som hade adhd o ja kan lova de blev BRÅK mellan mig o han! Vill du skriva lite så är de bara att skicka ett sms för har varit i din sits! Mitt nummer är ‭070-743 59 44‬ mvh max 16 år

Upp till toppen
Annons: