Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 490 ggr
[Lonalia]
2018-01-04 18:15

Kanin sjuk? Hjälp

Jag är förstagången ägare till en liten hermelin/holländsk korsning på 6-7 månader.  Han har bott i familjen sedan slutet på oktober och nu ikväll har jag blivit orolig för honom. Han är frigående med en öppen bur som han själv hoppar in och ut ur. 

För en kvart sedan så satt han mitt på mattan i en pöl av sitt egna kiss. Jag hade då precis kommit hem. I vanliga fall brukar han flytta sig undan lite när man går förbi. Men han satt helt stilla. Självklart blir jag nu orolig och plockar försiktigt upp honom. Han gör ifrån sig lite konstiga ljud. Nästan som ett ansträngt smaskande som låter som när man försöker andas igenom täppt näsa. Men han gör inte ljudet hela tiden. Bara ibland. Men han har aldrig gjort det förut. Jag satte in honom i buren en stund för kände direkt att jag borde söka efter svar på vad som kan vara fel. När jag kommer tillbaka har han förflyttat sig från buren och in till badrummet och satt där i duschen i en pöl med vatten. 

Imorgon åker jag raka vägen till veterinären. MEN jag fiskar efter ifall någon här kan känna igen symptomen jag beskriver. Som första-gången ägare så har jag ju själv inte mycket att gå efter. Han sitter nu  i sängen med en filt och handduk omkring sig och jag har placerat både hö och vatten precis framför honom (som han ej har rört ännu). Han reagerar som vanligt när man klappar honom. Är orolig för att något kanske är brutet? Han slickar då och då på vänster framtass.

Hjälp mig snälla att stilla min oro inför natten.

Annons:
[Lonalia]
2018-01-04 18:17
#1

Är ju tyvärr inte mycket "symptom" att gå efter. Men är genuint orolig över hur stilla han är och att han sitter kvar i en pöl av kiss eller vatten :(

crystalguurl
2018-01-04 20:36
#2

Jag vet inte själv vad problemet kan vara, men om han inte äter rekommenderar jag att du stödmatar honom så han får i sig något. Hoppas allt går bra!


[Lonalia]
2018-01-06 16:02
#3

Han gick tyvärr bort nu i morse. Problemet var tarmarna

crystalguurl
2018-01-06 22:06
#4

#3 Styrkekramar♡


[Smulan94]
2018-01-06 22:24
#5

Vad synd :(💖

Upp till toppen
Annons: