Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1121 ggr
[Smulan94]
1/3/18, 11:34 PM

Rumsren kanin hur?

Hej! Jag har en innekanin på 5 månader. Han kissar och bajsar på alla dörrmattor i huset, mest vid altandörren. Jag måste dammsuga och torka bort kiss minst 5 gånger om dagen. Han har även börjat gnaga på dörrar och lister ( han har minst 10 äppelgrenar ). Min pappa säger att vi kanske får sälja kaninen ifall han inte slutar bajsa/kissa överallt. Jag funderar på att köpa förvaringsbordet/bänken HOL från IKEA imorgon för att ha hö och låda i, istället för att använda buren. Vi ska även sätta ut en låda i vardagsrummet och en i hallen så han har nära till lådan. Torkar upp kiss/bajs så fort jag ser det och ska börja spraya någonting så det inte luktar hans kiss ( ge förslag på vad jag kan spraya ). Jag lägger bajset i lådan när han bajsat i buren. Vad är era bästa tips? för att få en kanin rumsren? Jag behöver allt ni kan!!

Annons:
[Smulan94]
1/4/18, 12:03 AM
#1

Läste att okasterearde hanar kan vara svårare att göra rumsrena då dom har ett revirtänk, men min pappa tycker det är lite dyrt fast det bara kostar ca 500kr. Kanske får kasterera kaninen med mitt barnbidrag så jag får det gjort, vill kunna skaffa en hona vilken dag som helst men det går ju inte med en okastererad hane.

Arcade-Foodie
1/4/18, 12:28 AM
#2

Min kanin gör så med, men jag tog bort allt som kunde få honom intresserad att göra det. Var ihärdig med städning och till sist lärde han sig att inte göra det i lägenheten åtminstone. Och sen kunde jag låta mattor och såna saker ligga på golvet utan att vara orolig att han skulle använda det som toalätt. De är ju i trotsåldern. Min kanin är 6 månader och man blir trött när han gör saker han inte gjort innan. Lite grann som jobbiga tonåringar som vägrar lyssna. Han vet vart han ska gå men gör inte det. Får alltid göra samma sak, då jag hela tiden bor på olika ställen . Och så woops så är han inte rumsren längre :3. Städa så mycket du kan, spreja parfym eller använd vinäger/ättika där din kanin kissat. Detta är för att få bort doften av urin. Kaniner går alltid till samma ställe där det doftar toalätt. Ha hö vid toalätt, de brukar Tvätta mattorna och ta bort dom fort han har kissat på dom. Tillsist lär sig kaninen. Min kanin är med frigående men rent av att han o jag är på nya ställen ofta så får jag börja om med allt. För han älskar att använda soffor som toalätt :3. Och om det är revir markering så brukar kastrering hjälpa. Ha tålamod så löser det sig.

[Smulan94]
1/4/18, 12:35 AM
#3

Okej! Jag ska tvätta mattorna imorgon och fixa vinäger blandat med vatten och spreja.

Upp till toppen
Annons: