Annons:
Etikettallmänt
Läst 590 ggr
QueenH
2017-12-28 20:42

Bra saker?

Hej! Försöker just nu övertala mina föräldrar att köpa en kanin och ni får gärna skriva positiva saker (eller vad man ska säga) om kaniner som jag kan berätta för dom :)

Annons:
Kirnzy
2017-12-28 20:54
#1

Om de inte vill skaffa en kanin så är det deras val, det blir sällan bra av att försöka övertala och tjata.

QueenH
2017-12-28 21:00
#2

#1 Nej det förstås, men vill åtminstone försöka så skriv inte så.

[Smulan94]
2017-12-28 21:22
#3

Utekanin eller innekanin?

QueenH
2017-12-28 21:27
#4

#3 Inne, är för lat för att gå utomhus på vintern😅

Danielle05527
2017-12-28 21:36
#5

Mitt sett för att "övertala" mina föräldrar var att läsa på JÄTTE mycket om kaniner osv… sen räknade jag ut hur mycket det kostar ungefär att ha kanin och vilka saker man ska ha och visa lite engagemang i att skaffa kanin och sen börja brata med mina föräldrar om det osv….. till sist hände det att jag fick min lilla Nowa!! Men det här funkar ju inte riktigt så med alla föräldrar!

Arcade-Foodie
2017-12-28 21:47
#6

Kaniner kräver massor av jobb, men ta reda på varför dina föräldrar inte vill ha en kanin. Sen utefter de fixa argument till varför. Så gjorde jag när jag var liten (7 år) och ville ha ett husdjur.

Annons:
[Smulan94]
2017-12-28 22:22
#7

Mina föräldrar sa nej i ca 1 månad, så jag läste flera timmar om dagen hur man tar hand om en kanin. När mina föräldrar tex lagade mat så berättade jag hur man skolar in en kanin på nytt foder, hur mycket sallad, pellest, grönsaker dom ska få, hur man får kaninen tam osv osv. Jag sa massor med saker till dom som jag hade läst på om under dagen. En dag när vi var i stan frågade jag om vi kunde åka och kolla på kaniner. Det gick dom med på, men dom sa att vi INTE skulle köpa en kanin, bara titta. När vi kom till uppfödningsaffären blev min pappa kär i en av kaninerna. Så vi köpte kanin, bur och tillbehör direkt. Mitt tips? är att läsa på om kaniner varje dag ( jag la ned minst 6 timmar om dagen, men räcker med minst 1 timme ). När dina föräldrar sitter i soffan, lagar mat eller vid middagsbordet kan du berätta allt du kan. Mina föräldrar gick ifrån när jag började prata om kaniner eller sa till mig att vara tyst, men det funkade ändå till slut. Så nu har jag min älskade Zingo och haft honom i 2 månader ungefär :D Just nu försöker jag få mina föräldrar till att skaffa en guldhamster, så jag gör exakt samma sak och hoppas på att ha en gulhamster snart. Pratar om hur buren ska se ut, visar annonser på blocket och vad dom kan äta osv. Lycka till :D ☺️

[Smulan94]
2017-12-28 22:26
#8

Jag frågade mina föräldrar varje dag om varför dom inte vill ha kanin, jag fick alltid samma svar. " Det är kul de första veckorna sedan kommer du att tröttna på kanin ". Hittills har jag inte tröttnat, det är super mysigt att ha en kanin som sitter i sängen när man vaknar 😁 Nu när jag frågar om varför dom inte vill skaffa hamster så säger dom " vi ska inte ha fler djur ". Men en hamster är liten, det är buren som tar mycket plats ifall man ska ha DETOLF vitrinskåp som jag vill ha.

QueenH
2018-01-02 21:13
#9

Mina föräldrar är exakt så. "Vi ska inte ha fler djur", "Du kommer tröttna" osv. Min mamma har dock gått med på att jag kan vara kaninvakt i någon vecka om någon skulle behöva det. Det är perfekt isåfall att bevisa att jag kan ta ansvar och kanske få en egen kanin. Tack för alla tips? :)

tiger tok
2018-01-03 07:21
#10

Jag kan tipsa om att hyra kanin en sommar, och visa att du sköter den väl! Ofta finns även alternativet att köpa loss kaninen om man sedan vill ha den.

sossos
2018-01-03 13:58
#11

Håller med #10! Så gjorde jag innan jag fick min första egna kanin. Hyr den gärna inpå hösten och vintern också, ofta har man mer tid på sommaren och det är finare väder osv. vilket gör att kaninen ofta får mer tid. Men du kommer ju även att ha kaninen på vintern och då är det viktigt att se att ditt intresse håller även då. Lycka till!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

QueenH
2018-01-03 14:45
#12

Dock vet jag inte hur man hyr en kanin, är det någon som vet hur man göra det?

[Smulan94]
2018-01-03 14:49
#13

Om du bor i Uppsala så finns det hyrkaniner :D

Annons:
[Smulan94]
2018-01-03 14:51
#14

Jag hyrde av en uppfödare två somrar, dock var det min pappas jobbarkompis. Fråga en uppfödare i närheten ifall du får hyra en kanin i 2 månader:D

QueenH
2018-01-03 16:12
#15

#14 Tack! Nejj jag bor inte i Uppsala haha. Men ska höra med någon uppfödare i närheten om jag hittar någon cx

tiger tok
2018-01-04 08:13
#16

Sök på "hyr kanin Stockholm", eller vart du nu bor. Hittar du inget bra så kolla med uppfödare, eller 4H gårdar.

Upp till toppen
Annons: