Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 859 ggr
[EM_L]
12/25/17, 11:20 AM

Hur mycket hö äter dina kaniner?

Hej!

Kan kanske vara kul att höra hur många kg hö era kaniner äter på en dag.

Berätta gärna mängden på pelletsen också då det är många som har problem med att få sin kanin äta mer hö och kan läsa denna tråd.

Ge gärna tips? på hur man kan göra får att få en kanin att äta mer hö=)

Mira äter så mycket hö  så att det är dubbelt så mycket som sin vikt. Hon väger ca 1,5 kg så hon äter ca 3 kg hö på ett dygn=)

Hon får en msk pellets morgon och kväll och jag brukar lägga hö på 4 olika ställen.

På hennes trähus, i en cykelkorg, höbollen, en plasthöhäck så att hon har hö på olika ställen för att det är som om hon äter mer hö då.

Annons:
Fridaaaa
12/25/17, 11:45 AM
#1

Väger inte höet, så ingen aning om hur mycket de äter.
Mina får max 0,5 dl pellets/kanin, alla får inte ens varje dag
Har dvärgvädur, dvärgvädur rex och hermelin

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
12/25/17, 12:11 PM
#2

1-2 msk pellets/kanin, enbart på vintern. De är ju 6 st, så det blir några kg hö/dag. Vet inte hur mycket det blir riktigt, men kanske 1,5-2 Ikea kassar per dag.

Arcade-Foodie
12/25/17, 1:27 PM
#3

Jag har ingen aning hur mycket hö min kanin äter då mycket hamnar i hans låda som slängs, känns som att jag slänger halva hö säcken. Men han får 1 msk pellets någon gång under dagen, oftast mitt under dagen. Då han brukar inte hö då.

Linnea777
12/25/17, 3:17 PM
#4

Två av mina kaniner får 4 msk om dagen. Och den tredje ska vänjas av vid det helt. Vet inte exakt hur mycket dom äter med går åt ungefär en liten höbal på 1-2 veckor.

Upp till toppen
Annons: