Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1120 ggr
Arcade-Foodie
12/9/17, 7:22 PM

Börjat fälla igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin har två olika lager fällningar, vet att kanin ungar fälller tidigt och håller på i ett år men när man kollar på min kanin har 3 olika ränder med olika långa päls. Varför har det blivit så. Svårt att se på bilden men hans päls är extrem ojämn nu och ser väldigt rolig ut med 3 ränder. Den mitt på ryggen syns mest och är den senaste han börjat fälla ifrån.

Annons:
Peak303
12/11/17, 12:21 PM
#1

Kaninbebisar fäller av bebispälsen. Vilket kan synas mer på vissa än vad det gör på andra. Viltfärgade så som viltgrå med riktigt tydliga stickelhår kan man se det ganska tydligt på. :) 

Här är en bild som visar ungefär hur en kaninunge fäller, från kaninmagazinet.se; http://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3301258/images/2012/fnllning_502017d09606ee254e000094.jpg

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Arcade-Foodie
12/11/17, 12:24 PM
#2

När har en kaninunge fällt klart, ungefär. Min kanin är snart 6 månader och kan man ge kaninen något så att det inte blir pälsklumpar i magen. Jag borstar och drar bort när han vill gosa men han har fällt ett bra tag nu.

Peak303
12/11/17, 12:28 PM
#3

Min hane på 6 månader har fortfarande bebispälsliknande vid svansen xD 

Du kan ge ananas juice, från färsk ananas. Men även vetegrodsolja eller B-vitamin är bra under fällning :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Arcade-Foodie
12/11/17, 12:33 PM
#4

Oki, då ska jag fixa det :3

Upp till toppen
Annons: