Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1798 ggr
Annaakk
2017-12-06 20:46

Min kanin dog med stort sår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

imorse när jag skulle gå ut och ge en morot till min kanin så låg hon död i buren. När jag kom fram och skulle ta upp henne så ser jag ett sår på huvudet, ett blodigt sår. Jag var ute hos henne på kvällen innan och då var hon jätte pigg och hade inget sår. Hon var bara 3,5 år och jag kan inte förstå vad som har dödat henne. Jag bor i ett hus centralt så finns ju inte så mycket djur. Hon har en stor bur med 2 våningar och en liten trappa ner och sen en utegård med nät runt hela, finns inget hål eller något där något kunnat ta sig in. Vad kan ha dödat min kanin? Jag kan inte sluta tänka vad som har hänt inatt när jag låg och sov, tänk om hon fick lida, jag är så fruktansvärt ledsen. Jag är ute hos henne flera gånger om dagen och jag vet att hon inte haft något sår där, såret var stort som en gurkskiva kan någon förstå vad som har hänt? Mvh Anna

Annons:
Herveaux
2017-12-06 20:57
#1

Fy vad hemskt! 💔

Kan hon ha fastnat i något och skadat sig när hon tog sig loss?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

kaninpiss
2017-12-06 20:58
#2

En utomstående människa kan ju ha öppnat buren, slagit ihjäl den och sedan stängt buren igen.

Jag skulle tyvärr aldrig våga ha mina kaniner obevakade utomhus. Det finns tyvärr idioter som roar sig med att förstöra eller döda.

Kirnzy
2017-12-06 21:02
#3

Min första tanke var det #2 skrev.. att det var en människa. 

Beroende på hur såret såg ut så skulle hon kunnat ha skadat sig själv på något sätt med.

 Väldigt tråkigt, beklagar 😕

Arcade-Foodie
2017-12-06 21:21
#4

Kan tänka mig att det var en människa, hade en sån bur till min första kanin och största problemet jag hade var människor som gick in på tomten och till buren. Känns konstigt att en kanin helt plöstligt skadar sig i sin bur om hon ha bott där länge och på huvudet är ett ovanligt ställe. Vågar inte ha en utekanin med tanke på hur ofta min pappa fick skrämma bort människor från våran tomt när vi hade utekanin.

Annaakk
2017-12-06 21:31
#5

Tack för svar, tror inte jag vill veta längre. Känns helt sjukt att man skulle kunna gå in på någons innergård och slå ihjäl en liten kanin. Jag har en till kanin som står längre bort då borde de slagit ihjäl honom också. Jag hoppas att hon dog snabbt och slapp lida. Jag saknar henne så mycket 😭❤️

Annaakk
2017-12-06 21:33
#6

#1 jaa det är så hemskt :'( ❤️ Ja det är möjligt att hon råkat göra det.. men kan inte begripa i vad ..

Annons:
Annaakk
2017-12-06 21:34
#7

#3 tack ❤️ Jag hoppas i alla fall att det inte var en människa :'(

tiger tok
2017-12-07 07:36
#8

För att känna sig mer säker kan du ju sätta på ett hänglås till den andra kaninen?

Upp till toppen
Annons: