Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1131 ggr
Cojuandi
11/30/17, 5:28 PM

Äldre kaninhona sökes (utekanin)

Vi letar efter en hona som kompis till vår kastrerad Sachsengold-hane som nyss förlorat sin syster.  :-(

Hon ska helst vara lite äldre (+4 år, vår hane föddes mars 2013) och måste vara en utekanin. Våra kaniner har bott/bor ute året  runt (isolerat stall + hela tiden tillgång till stor utehage).

Vi bor förresten också i Lund. Hör gärna av er om ni har eller känner till en passande kompis till vår ensamma fina hane!

Annons:
Cojuandi
12/9/17, 12:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är förresten Chillie som fortfarande söker sällskap:

linnea567
12/9/17, 3:08 PM
#2

Jag föreslår facebookgruppen som heter " Kanintorget köp o sälj (kaniner och tillbehör)" 

:)

Cojuandi
12/9/17, 5:49 PM
#3

Tack så mycket för tipsen - jag har redan kollat runt där lite men jag har inget facebook-konto för att kunna svara eller skriva ett eget inlägg…
Dessutom verkar det vara väldigt ont om äldre kaniner som söker ett hem, särskilt här nere i Skåne. :(

linnea567
12/9/17, 6:42 PM
#4

Jag får in lite kaniner då och då (privat hobby-omplaceringshem) så om jag får in en äldre hona så kan jag säga ifrån :)

Cojuandi
12/9/17, 6:49 PM
#5

@linnea567
Jag tror vi har redan haft kontakt via Blocket? ;-)

linnea567
12/9/17, 7:04 PM
#6

Hmm ja nu när jag kollar listan så stämmer det nog :)

Har förresten sett en annons på blocket från halmstad gällande två kanindamer på 7 år om det vore av intresse för er?  :)

Annons:
Klaaraa
12/10/17, 9:34 AM
Cojuandi
12/10/17, 12:17 PM
#8

Tack för tipset, Klaaraa. Jag har redan haft kontakt med Cassandra men hon har flyttat från Skåne, dvs det vore lite krångligare med ett eventuellt ihopsättningsförsök.

Upp till toppen
Annons: