Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 813 ggr
Emmai
11/27/17, 5:34 PM

Vart köper ni erat hö?

Hej! Jag undrar vart ni köper erat hö? Söker nämligen efter en bonde som säljer bra, grovt och nyttigt hö till ett hyfsat pris som man kan köpa ifrån. Helst inte superstora balar utan lagom storlek så de får plats i bilen. Skriv gärna pris, plats och namnet på bonden och vad ni tycker om höet! :D Själv köper jag från en djuraffär som köpt från bonde. När de kommer ifrån djuraffär kanske de låter dåligt, men tycker faktiskt att de är rätt bra och grovt samt nyttigt! Är dock inte nöjd med priset, så letar därför efter någon bonde (helst nära Stockholm) som säljer bra, men billigt hö :) Tacksam för svar!

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Annons:
Fridaaaa
11/27/17, 5:39 PM
#1

Enbart av bonde :) 
Köper av olika bönder, beroende på vad det finns att tillgå varje år.
Ger 20-30 kr/bal, 8-12 kg ligger de på i snitt :) 

Bor i Blekinge, så köper runtom Blekinge och vissa delar av Kronoberg :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
11/27/17, 5:47 PM
#2

Jag bor i en helt annan del av landet, men jag handlar hö i vår lokala butik för lantbruksdjur. I småbal, cirka 15 kg per bal. Betalar 3,50 per kilo. Hö anpassat för häst passar fint för kanin. Hö brukar annonseras ut på Blocket, eller på Hästnet.

Emmai
11/30/17, 8:34 PM
#3

Tack för tipsen! :) Någon mer som vill dela med sig om vart ni köper hö? :D

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

bunnyone
12/4/17, 3:26 PM
#4

Jag köper hos Arken Zoo där jag bor, de har en lokal bonde som leverantör - är riktigt fint hö och kaninen är tokig i det.

missMoa
12/4/17, 4:04 PM
#5

Köper av lokal bonde, billigt och bra

Ulvelin
12/4/17, 6:18 PM
#6

granngården

Annons:
tiger tok
12/4/17, 7:46 PM
#7

4H gård

...3333
12/5/17, 7:40 PM
#8

Vi köper från arken zoo, de har hö som kommer från Skånes djurpark och det fungerar bra

MinisatinGR
12/8/17, 3:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

(:jag köper av Tedytassen dom har bra hö

Upp till toppen
Annons: