Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 522 ggr
socius
11/26/17, 10:41 PM

Kanin som stampar

Hej! Jag ska eventuellt ta in en kanin men han har olaten att han stampar nästan varje natt oavbrutet. Båda tidigare ägare har upplevt samma problematik. Han är en underbar gosig kille i övrigt och ägarna har prövat allt möjligt. Har googlat runt som en galning men har inte fått någon riktig hjälp utan en massa tillfälliga lösningar bara.

Med vänlig hälsning

Annons:
bunnyone
11/27/17, 8:20 AM
#1

Hur bor han?
Kaniner är ju mer känsliga än oss och kan känna av saker som inte vi gör. Jag hade en kanin som, när jag växte upp på landet, stampade när det blåste eller skulle bli oväder. Vi tror han kände av det och inte tyckte om det 🙂 tog vi in honom blev han lugn direkt. 
Stampandet använder ju kaniner egentligen för att varna för en fara, men tamkaniner har väldigt få eller inga fiender så många använder stampandet för att visa misstycke eller protestera över något. 

Det kan vara något som oroar honom i hans miljö eller omgivning; har han tillräckligt många gömställen där han kan gå undan? Knäpper det i golvet eller slår en gren mot rutan - är mycket som kan irritera en liten kanin 🙂

tiger tok
11/27/17, 3:16 PM
#2

Blir han ordentligt aktiverad och har mycket plats? Är det ett alternativ att ha honom frigående?

...3333
11/30/17, 9:50 PM
#3

Är det något ljud som är igång på nätterna? Mina kaniner reagerar alltid på ljud när det kommer till stampningar

Upp till toppen
Annons: