Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 740 ggr
ihalvarsson
11/20/17, 1:25 PM

Bettfel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska till veterinären idag och kolla skalmans tänder. Är det bettfel? Något jag behöver att vara orolig över? Nedre tanden är halv också på vänster sida. Är jätteorolig… vad kan jag göra?

Annons:
HalmbyDjurgård
11/21/17, 2:01 AM
#1

Det är ett bettfel.. vad sa veterinären??

HalmbyDjurgård
11/21/17, 2:03 AM
#2

Har du förresten fött upp honom själv eller köpt honom? Det är ju något som uppfödaren borde ha sett vid försäljningen isåfall..

ihalvarsson
11/21/17, 10:27 AM
#3

#2 har köpt honom från privat person. Veterinären påstod att det inte var något fel, så jag ska åka till blå stjärna exo i Gbg idag så de ska kolla och om vi kan komma på en lösning till det hela.

taxidriver142
11/21/17, 7:27 PM
#4

Felet är inte så stort, borde gå att slipa så det blir bra.

HalmbyDjurgård
11/22/17, 12:33 AM
#5

Tycker det ser ut som att hans vänstra övertand (till höger i bild) växer lite inåt och att undertanden därför inte tar i strax bakom övertanden och därför växer sig för lång.. eller är jag ute o cyklar??? Ta gärna kort när bettet är stängt.

ihalvarsson
11/22/17, 10:35 AM
#6

#5 De på veterinären sa att det var ett bettfel och vi började med att prova slipa, annars rekommenderade de att operera ut framtänderna. Men då menade de på att priset kommer att ligga på 18 000kr!!! Vilket inte är rimligt, jag studerar och har inte de pengarna så söker för fullt efter en ny bra veterinär

Annons:
ihalvarsson
11/22/17, 10:35 AM
#7

#5 De på veterinären sa att det var ett bettfel och vi började med att prova slipa, annars rekommenderade de att operera ut framtänderna. Men då menade de på att priset kommer att ligga på 18 000kr!!! Vilket inte är rimligt, jag studerar och har inte de pengarna så söker för fullt efter en ny bra veterinär

Upp till toppen
Annons: