Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1288 ggr
sugarmoon
11/19/17, 12:45 PM

Ha kanin i en etta?

Hej, har precis flyttat hemifrån och känner mig lite ensam så har funderat på att skaffa kanin igen. Hade en kanin för två år sen men när hon gick bort så var jag så ledsen att jag inte ville skaffa fler men nu vill jag det. Frågan är bara; är det okej att ha kanin i en etta? Min kusin (som har haft kaniner i hela sitt liv) säger att det är elakt, medans min mamma säger att det är okej och min mamma är en veterinär.

Annons:
Peak303
11/19/17, 1:07 PM
#1

Självklart att det är okej så länge kaninen lever enligt vad lagen säger. Och springer kaninen fritt är det ju ännu bättre :D

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Arcade-Foodie
11/19/17, 1:13 PM
#2

Jag har själv en kanin i en etta och det funkar jättebra, han får springa lös i lägenheten när jag är hemma. Tycker inte alls det är elakt och kaninen verkar trivas jättebra, då man kan se honom göra glädjeskutt ibland. Så du har inget att vara orolig över.

HalmbyDjurgård
11/19/17, 2:37 PM
#3

Förstår inte varför det skulle vara elakt?? Dom flesta kaniner bor ju i burar hela livet.. så att få bo i en hel lägenhet är ju toppen!! ;D Dessutom kan man ju gå ut med dom också om man vill.

-Greta
11/21/17, 8:35 PM
#4

Skaffa en du. :) Bor också i en liten etta med min kanin och han får skutta lös när jag är hemma, resten av tiden i bur. Jätteskönt med sällskap och han trivs då jättebra också.

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: