Annons:
Etikettallmänt
Läst 494 ggr
Kaninen Alvin
11/19/17, 7:37 AM

Kaninen lös? Hur länga ska man vänta?

Hur lär man sin kanin att vara lös? Typ i mitt rum vill jag kunna ha min kanin lös! Och hur länge ska jag vänta på att vara med kaninen och lära känna Alvin? Hämtar han i dag (19/11-17) , ska jag bara låta han vara idag eller?

Annons:
Arcade-Foodie
11/19/17, 9:31 AM
#1

Låt han vara idag, allt är nytt och läskigt för honom, vänta någon dag. Du ska försöka få honom känna sig trygg och när du vill ha honom lös i rummet. Kör först någon Hage, där du kan lämna honom och lära känna honom. När han är trygg med dig så kan du lära honom att komma när du säger hans namn eller något annat, så du slipper jaga honom i rummet när du behöver honom tillbaks i buren. Jag själv började redan på 3 dagen att hålla på med min kanin, jag gav honom massor med belöningar med hans mat. Och använde min säng som en Hage så han kunde springa omkring medan jag kollade på film, så han fick lära sig att man inte var farlig. Men det tar olika lång tid med olika kaniner. Min kanin var väldig orädd och nyfiken.

Kaninen Alvin
11/19/17, 11:25 AM
#2

Tack för svaret! Hur gjorde du din säng till en Hage haha? xD

Arcade-Foodie
11/19/17, 11:29 AM
#3

Har en stor dubbel säng och min kanin är som sagt väldigt liten, så sängen funkade perfekt som en stor Hage där han kunde göra glädjeskutt och leka. Så jag slapp köpa kompost galler xD

HalmbyDjurgård
11/19/17, 2:39 PM
#4

Jag vill se bilder på nytillskottet! :)

Upp till toppen
Annons: