Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 522 ggr
Arcade-Foodie
2017-11-18 21:34

Varför blir min kanin mer gosig?

Det är något väldigt konstigt, varje gång jag åker iväg och bor i en större lägenhet eller åker hem till mina föräldrar med min kanin, så blir han alltid mycket mer mysigare och kontakt sökande än vanligt. Han hoppar upp i ens famn och sover, vilar och gör knäppande ljud och en hel mängd floppar. Han gör det bara med mig och ingen annan. Idag när jag låg o sov i soffan, hade min kanin hoppat upp och somnat bredvid. Men när jag är hemma i lägenheten, gör han aldrig det men borta blir han en helt annan kanin. Ända gången han är mysig är på morgonen efter han fått äta hemma. Vad är det för skillnad?

Annons:
Tjeja
2017-11-18 21:36
#1

Han är trygg utan dig hemma i sitt eget revir. Utanför sitt vanliga revir blir du tryggheten. 

Så tror jag.  🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Arcade-Foodie
2017-11-18 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Aha, det kanske är så. Får passa på att mysa med min kanin, när han är så himla gosig.

Tjeja
2017-11-18 21:47
#3

Ujjejuj så sött!!! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Arcade-Foodie
2017-11-18 21:59
#4

Det ända jag önskade var att man kunde se sånt hemma med och höra honom knäppa så mycket han har gjort nu. Sällan man kan höra det och gosa med honom.

Tjeja
2017-11-18 22:11
#5

Du får väl ta med honom oftare på små utflykter då så får du gos lite oftare!? 😉😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Arcade-Foodie
2017-11-18 22:17
#6

Haha, får väl göra det. Vet ju att han gillar det, eftersom han knäpper och floppar.

Annons:
Tjeja
2017-11-18 22:22
#7

Ja uppenbarligen är det mer stimulerande, roligt och spännande att få omväxling än att enbart vara i sitt eget trygga men tråkiga revir jämt.

 Omväxling förnöjer! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2017-11-18 22:24
#8

Samtidigt visar det att din lilla ninis är väldigt trygg med dig och det är fint betyg till dig som matte/husse! Annars skulle ninisen vara mer rädd och ligga i nåt hörn å trycka när ni är på utflykter.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Arcade-Foodie
2017-11-18 22:32
#9

Det är jag glad att höra, har bara haft honom i 3 månader nu och han växer så det knackar.

Arcade-Foodie
2017-11-18 22:32
#10

Det är jag glad att höra, har bara haft honom i 3 månader nu och han växer så det knackar.

Upp till toppen
Annons: