Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 605 ggr
linnea567
11/17/17, 11:05 AM

Kaninhane till avel?

Jag söker efter någon som kan tänkas "låna ut" sin kaninhane till Avel

I skåne och allra helst en dvärgvädur. Annan ras är diskuterbart men inga redan blanras-hanar 

Jag har en dvärgvädurshona som har åldern inne och har även ett flertall intresserade vid lyckad betäckning. Avel på kaniner påbörjade jag för 5 år sedan och så småningom är målet att vara en officiell uppfödare för dvärgvädurer och hermelinkaniner.

Jag fungerar även som ett hobby-omplaceringshem för kaniner.

Självklart låter jag, vid flertal ungar, ägaren till hanen ha första tjing om det är så att du är intresserad av att ha någon utav dem. Jag är bosatt i Lund men har inga problem med att ta mig runt i skåne. 

Tack på förhand!

Annons:
Peak303
11/17/17, 12:29 PM
#1

Vad har du för krav på hanen? 
Vad är stammen på din hona?
Hur ser din hona ut? 

Jag föder upp dvärgvädurar och vädurskorsningar i Eslöv. Kan ev ha något att låna ut.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[stotsie]
11/17/17, 12:34 PM
#2

#1 Nu kommer jag in lite off topic här, men vad innebär "stammen"? Föräldrarnas ras eller? xD

Peak303
11/17/17, 12:38 PM
#3

#2 Med stam menar jag vilka kaniner som ligger bakom kaninen. Ett exempel kan du se här: http://snowflakeskaniner.weebly.com/zapp-stam.html

Detta är ett ganska bra exempel då jag känner till så pass långt bak på Zapp. Men sen är där på vissa att jag bara känner till max 2-3 led. Men jag är noga med led mina kaniner avlas ut mot. Då jag inte litar på vissa led alls, med tanke på hur mycket skit det kan finnas.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[stotsie]
11/17/17, 12:40 PM
#4

#Jaha, okej! ^^

linnea567
11/17/17, 2:51 PM
#5

#1 Hittade en avelshane men tack så mycket för erbjudandet!

Upp till toppen
Annons: